İletişim!!

darkchocolatebrownblog@gmail.com
darkchocolateblog@yahoo.com

21 Aralık 2012 Cuma

Doğum Kontrol Hapları ve Akne Tedavisi

Herkese merhaba,

Bugünkü yazıma Şirince'deki sazanlarımı selamlayarak başlamak istiyorum.

Daha önce birkaç defa daha akne ile ilgili yaşadığım sorunlardan, gittiğim doktorlardan ve tedavilerinden bahsetmiştim. Bugün de yumurtalık kistleri ve doğum kontrol hapları hakkında yazacağım.

Daha önce de bahsettiğim gibi akne vücuttaki yağ hücrelerinin fazlaca çalışması sonucu oluşuyor. Yağ hücrelerinin fazla çalışmasının sebebi-ya da sebeplerinden biri- de hormonal sebepler.

Eğer ağrılı ve kistik akneleriniz varsa yumurtalık kistine sahip olabilirsiniz. Benim de varmış. Polikistik over hastaları kadar çok olmasa da ultrasonda gayet net görebildiğim kistlerim var.

Bir süre önce doktora gittiğimde yumurtalıklarımda kist olduğunu, önemsiz olduklarını ve fakat kistik sivilcelerimin sebebi olabileceğini söyledi. Bu gibi durumların tedavisi için de doğum kontrol hapı verdiklerini belirtti. Bu zamana kadar türlü çeşitli mitlerle büyümüş olan ben pek tabii ki olaya şüpheyle yaklaştım. Doktorum "bak çok hafif çok faydasını göreceksin" dedi. Tabii öncesinde ben kadını 99 soruyla boğdum. Verdiği hap Yasmin'di. Yasmin en çok kullanılan doğum kontrol haplarından biri.

Yasmini kullanmaya başladığım günün ilk saatlerinde pek birşey anlamadım. Akşama doğru bir asabiyet çöktü. Sabah uyandığımda sinirden ağlıyordum. Hiç unutmam sevgili annem mükellef bir kahvaltı hazırlamış. Yumurta haşlamış. Kadına sabah sabah yumurta mı yenir, kokuyor bu diye çığlık çığlığa bağırdım. ( Bu arada her sabah yumurta yiyen biriyim. Bıraksan gıdaklayacağım o derece.)

7. günün sonunda ya kendimi keseceğim ya da birini diye hapı bıraktım. Benim yaptığım bu zekasızlık bana adet düzensizliği olarak geri döndü. Çünkü hapı bıraktığınız gün ya da ertesi adet görmeye başlarsınız. Hapları  da 1. ya da 3. adet gününüzde almaya başlarsınız. Eğer bırakmaya düşünüyorsanız bile mutlaka kutuyu bitirmeye çalışın.

Bu adet düzensizliği bir şekilde düzene girdi elbette. Daha sonra kendi doktorum yerine başka bir doktora daha gittim. Malum fikir almam lazım.Rahat durur muyum? Durmam. Maazallah. İlla 100 kişiye sorup 5 popüler cevap alınacak. Neyse.

Gittiğim doktor çok ünlü bir profesör. Diğer doktorumun sölediklerinin aynısını söyledi. Yasmin'le yaşadığım sorunlardan bahsedince de bana Yazz verdi. Yazz diğer doğum kontrol haplarından farklı. Diğerlerinin içinde 21 tane hap var. Kullanıp 7 gün ara veriyorsunuz. Yazz ara vermeden kullanılıyor. İçerisinde 28 tane hap var. 24 tanesi hormon, 4 tanesi boş. Bu şekilde ne zaman başlayacağım, ne zaman bırakacağım, unuttum derdiniz kalmıyor. Benim kafamda da milyonlarca mit vardı. Ay bu hormon, her gün hap mı alacağım, ya şimdi çocuğum olmazsa vs vs vs . Bu soruların hepsini 5 doktora sordum. Aşağıda popüler cevapları bulabilirsiniz :)

- Doğum kontrol hapları kısırlık yapar mı?
Hayır. Bunu bin kere sordum. Hayır. Çevremde de doğum kontrol hapı kullanıp çocukları olmuş birçok insan var. İnsan yaşla birlikte doğurganlığında azalma olur. 18 yaşındaki bir kadınla 35 yaşındaki bir kadının hamile kalma olasılığı aynı değildir.

-Haplar kilo yapar mı?
Kesinlikle hayır. Eski haplar ödeme sebebiyet verirdi. Bir de ülkemizdeki kadınların çok büyük bir kısmı düzenli cinsel hayata evlendikten sonra geçtikleri için ve bu geçişle birlikte doğum kontrol hapları kullanmaya başladığı için ve bundan sebep düzenli hayat, kurulu sofralar, tatlılar, börekler, tuzlular olduğu için kilo alırlardı. Bana doktorum yersen kilo alırsın, yemezsen almazsın bu kadar net dedi. Ve almadım. Yeni nesil hapların içinde vücutta su tutulması için ekstra içerikler de mevcut. Şimdiki kadınlar kendine de özen gösterdiği için böyle şikayetleri olmuyor.

-Ay ama her gün hap alacağım. Aman Allah'ım.
Abartmayalım. Hap o kadar küçük bir hap ki çantamın içine düşer de kaybedersem diyorum. Mini mini minnacık. Evet bu bir hormon. Fakat doktor kontrolünde aldığınız müddetçe endişe etmenize gerek yok.

-Haplar selülit yapar mı?
Evet. Yapıyor. Çünkü kadınlık hormonu selülit sebeplerinden biri. Fakat bu selülit durumunu sizden başka farkedecek kimse olmayacaktır çünkü o kadar farkedilebilecek bir değişiklik olmuyor.

-Haplar ara kanama yapar mı?
Evet. Vücut alışana kadar yapıyor. Sonra dengeyi buluyor ve böyle bir sorun kalmıyor.


-Hapların artıları neler?
Korunmak için alıyorsanız zaten en önemli artısı hamile kalmamanız ama bunun haricinde;
Cildiniz gerçek anlamda düzeliyor. Çünkü hormonlarınız düzene giriyor ve daha az yağ salgılıyorsunuz.
Saçlarınız daha parlak oluyor. Daha uzun sürede yağlanıyor.
Tüylenme şikayetleriniz azalıyor
Rahim, yumurtalık ve benzer kanserlere yakalanma riskini düşürüyor.
Ayrıca ağrılı adet dönemleri geçiriyorsanız, ağrılarınızı neredeyse yok ediyor. Ben ki asla ve asla cataflam-bilmeyenler için kendisi kuvvetli bir ağrı kesicidir-olmadan hiçbir adet dönemi geçirmedim. Kullanmaya başladığımdan beri bir kere bile almaya ihtiyacım olmadı.


Bu yazıdan hemen koşun gidin doğum kontrol hapı kullanmaya başlayın gibi bir anlam çıkmasın. Amacım kişilerin önyargılarından kurtulmasına bir parça da olsa katkıda bulunmak. Çünkü ben bir hastalık hastasıyım. Ve pimpirikliyim. Ve bu konu hakkındaki önyargılarımdan kurtulmak epey bir zaman aldı.

Doğum kontrol hapları kesinlikle doktor kontrolünde kullanılması gereken bir ilaç.Mutlaka düzenli kontrole gidip hormon testlerinizi yaptırılmalısınız. ( Aslında mutlaka ve mutlaka her kadının cinsel olarak aktif  olsun ya da olmasın 6 ayda 1 jinekolojik muayene olması gerekiyor.)



6 yorum:

  1. geçmiş olsun canım çok uğraştırmış seni:(

    YanıtlaSil
  2. Çok aydınlatıcı bir yazı olmuş, eline sağlık.

    Ben de çok uzun zaman Microgynon kullandım, gayet de memnundum. Bence tek sorun her gün hap almayı hatırlamak. Hele benim gibi gelgit akıllılar için. :)

    YanıtlaSil
  3. geçmiş olsun
    aynı dertten muzdaribim ben de akne tedavim sürüyor
    adet dönemleri de agrılı geçince doktorum dkh ı verdi.
    belara benimki.
    ilk gün inanılmazdı.
    2 3 saat ağladım sanırım sebepsiz yere.
    bıraktım. bir ay sonra yeniden başladım ilk kutu boyunca gece ateş basmaları asabiyet neler neler.
    sonra azaldı bu etkiler.
    şimdi gayet iyiyiz :)
    insanları çok korkutmuşlar bu mitlerle ellerine sağlık çok güzel bir yazı olmus umarım kist ve akne problemin de çözülmüştür

    YanıtlaSil
  4. yeldacım teşekkür ederim.
    edacım teşekkür ederim. Ben de çok unutkanım bazı konularda alarm çalıyor hapı unutmamam için :)
    kozmetik deneyimleri sana da geçmiş olsun. oldukça azaldı sorunlarım. kadınlar türlü çeşitli hikayelerle büyüdüğü için önyargılılar. Halbuki doktor kontrolünde kullanıldığında çok faydalı.

    YanıtlaSil
  5. ben de bir polikistik over hastası olarak uzun süre yasmin kullandım fakat öyle depresif bir etkisini görmedim :) şimdi son 5 aydır yazz kullanıyorum.. ilaca lise sonda başlamıştım şu an 25 yaşındayım :) ne ergenlik sivilcem oldu şimdiye kadar ne de sağlıksız saçlarım :) dediğin gibi cilde artıları çok büyük. ayrıca 2 yıl düzenli olarak dogum kontrol hapı kullanan bayanlarda meme kanseri riski %50'ye kadar iniyormuş.. (bu baglamda ben yırtmış bile olabilirim :p ) gecmiş olsun! :)

    YanıtlaSil
  6. sana da geçmiş olsun canım:) güzel yorumun için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil