İletişim!!

darkchocolatebrownblog@gmail.com
darkchocolateblog@yahoo.com

25 Mayıs 2012 Cuma

Akne meydan muharebesi # 2

Herkese merhaba,

Yaşıtlarımdan bazılarının çocukları var benim ise aknelerim. Başlık akne meydan muharebesi # 2. Sebebi ise hayatımda gerçekten ikinci defa bu kadar şiddetli akne sorunu yaşıyorum. İlkinde Agop Kotoğyan'a gitmiştim. Onu da blogda yazmıştım zaten. Bu yazıda nasıl bir sorun yaşadığımdan, nasıl bir cilt bakımı rutini izlediğimden ve kullandığım ilaçlardan bahsedeceğim.

Öncelikle cilt tipimden bahsetmek isterdim ama kendisinin belirli bir tipi yok modu var. Standart olarak sadece akne eğilimli diyebiliriz. Fakat kuru, karma, yağlı ve hassas olabiliyor. Mevsimine göre değişiyor. Genelde karma.

Bundan yaklaşık 1 ay önce iki yanağım hatta boynuma varana kadar sivilce döktüm. Kistik akne aslında. Hatta öyle bir boyuttaydı ki artık ağrıyordu. Hemen hemen hepsi iki ya da üç gün içinde oluştu diyebilirim. Apar topar doktora gittim. Stres kaynaklı olabileceğini, dışarıdan uyguladığım herhangi birşeyle daha da tetiklenmiş olabileceğini söyledi. Dışardan olan şey için Dior Nude fondoteni suçluyorum çünkü meydan muharebesi #1 de dior renkli nemlendiriciden olmuştu. Antibiyotik ve topikal kremler verdi. Bunları nasıl kullanıyorum.

1. Imex sabun: Bu sabun başlı başına mucize benim için. Cildin ph ı ile uyumlu, alkali içermeyen ama gözenekleri temizeyip sivilce oluşumunu engelleyen ve hatta var olanlar ile savaşan küçük mucizem:) Cildimi akşamları bununla yıkıyorum.



2. Effaclar Duo: Bu krem hakkında çok konuştum çok yazdım. Aslında nemlendirici içerisinde akne savar diyebiliriz kendisine. Yaklaşık 2 hafta kadar herhangi başka bir nemlendirici kullanmadım.

3. Aksil-5: Effaclar duo yu sürdükten yaklaşık 2 saat sonra Aksil 5 kremi uyguladım. Bu bir ilaç kozmetik ürün değil. Dolayısıyla doktora danışmadan almanızı tavsiye etmiyorum. Aksil 5 benzoil peroksit içeren bir madde. Benim cildimde akneyi en hızlı kurutan ilaçlardan biri.


4. Kiehl's Clealrly Corrective Serum: Bu serumu kullanıp kullanamayacağımı doktora danıştım uygun gördüğü için de kullanıyorum. 2 haftadır sabahları ve akşam yüzümü imexle yıkadıktan sonra bu serumu sürüyorum. Yakında detaylı bir yazısını yazacağım.


5. Skinoren Krem: Bu krem sabahlrı temiz cilde uygulanıyor. Bu da bir ilaç ve doktora danışmadan kullanmanızı tavsiye etmem. İçerisinde azaleik asit var. Hem sivilcelere hem de kızarıklıklara iyi geliyor.


6. Bioderma Photoderm Max Ultra Fluid SPF 50+: Bu yazının en önemli kısımlarından biri bu herhalde. Blogda yazısını da yazmıştım bu güneş koruyucunun. Eğer akne problemi yaşıyorsanız mutlaka ve mutlaka güneş koruyucu kullanın. Zaten güneşe maruz kaldığınız her zaman kullanın ama akne kremlerinin soyucu etkisinden dolayı hiperpigmentasyona-lekelenmeye-çok daha fazla meyilli oluyorsunuz. Akne geçse bile izi kalıyor. Gümeş kremi benim gündüz nemlendiricim oluyor bir daha nemlendirici aramıyorum. Skinoreni kullandıktan bir 15 dakika sonra güneş koruyucumu sürüyorum.


7. Bioderma Sensibio H20. Kendisine olan hayranlığım zaten biliniyor bu blogun okuyucularınca. Imex sabunla yıkamadan önce mutlaka cildimdeki güneş koruyucuyu ve sabah sürdüğüm skinoreni bununla temizliyorum. Sonrasında imexle yıkıyorum.


8. Tretin: Tretin hakkında en çok spekülasyon dönen topikal ilaçlardan biri herhalde. Yaklaşık 10 gün önce kontrole gittim. Doktor aksil 5 ile dönüşümlü kullanmak üzere tretin verdi. Kendisi hem lekelere hem de sivilceler iyi geliyor. 0,05% tretinoin içeriyor. Bir tür a vitamini. Yaptığı şey hücrelerin mitoz bölünmesini hızlandırarak yeni doku oluşumunu sağlamak. Bu kremi kullanırken ekstra dikkatli olmak lazım. Bir bezelye tanesininden fazla sürmemek gerekiyor tüm yüz için. Mutlaka ve mutlaka güneş koruyucu kullanmak lazım. Fakat kendisi benim için artık bir demirbaştır. Çünkü kimyasal bir peeling aslında bu. Cildi canlandıran ve yenileyen bir şey. Doktorların kırışıklık ve leke tedavisinde önerdiği bir ilaç. Bu sebepten Haftada bir ya da iki kere mutlaka kullanacağım.


9. Sebamed Clear Face Gel & Bepanthen & Hametan: Bunlar Effaclar duo ile dönüşümlü olarak kullandığım nemlendiricilerim. Hepsinin yazısını blogda bulabilirsiniz.


Aslında çok fazla ürünmüş gibi gözüküyor ama değil. Bir dönüşüm halindeler ve hepsi doktor tarafından biliniyor. Birkaç naçizane tavsiyem olacak bu sorunu yaşayanlara:

- Eğer akne problemi yaşıyorsanız hem bir dermatologa hem de jinekologa gidin. Erkeklerin böyle bir sorunu yok ama kadınlar hormonal bozukluklardan dolayı-polikistik over sendromu-akne problemi yaşayabiliyor.

- Eğer gerçekten çok mecbur değilseniz, mesela bütün gün masa başındaysanız, önemli bir toplantınız yoksa yüzünüze makyaj yapmayın. Biliyorum bütün o sivilceleri saklamak istiyorsunuz ben de istedim ama cildiniz nefes alsın. Ben çok mecbur olduğumda Laura Mercier renkli nemlendiricimi kullandım. Onun dışında hiçbir şey kullanmadım. Gayet makyajsız olarak gezdim.

- Bol bol su için.

-Sivilcelerinizi sıkmayın. Bu en çok zorlandığım şey çünkü sıkınca daha çabuk iyileşecek sanıyorum. Fakat sıkınca etraftaki doku zedeleniyor ve yaranın iyileşmesi zaman alıyor.

-Saçlarınız yüzünüze mümkün olduğunca değmesin. Çünkü saç tozu pisliği çok fazla üstünde tutar. Hatta normal şartlar altında saçlarınızı yıkarken bile başınızı geriye doğru atarak yıkayın kirli su yüzünüze gelmesin.

-Kullandığınız şampuan ve saç kremi de yüzünüze gelmesin mümkün olduğunca.

-Yüzünüze dokunmayın. Bu doktorumun bana ilk önce söylediği şeydi. Çünkü bakterileri oradan oraya taşıyoruz böyle yaptıkça.

-Tırnaklarınız mümkün olduğunca kısa olsun çünkü çok fazla krem nemledirici vs sürüyorsunuz.Uzun tırnak bakterilere yerleşmek için güzel bir zemin oluyor.

- Her dakika aynaya bakıp saymayın. Moralinizi bozmayın. Geçiyorlar. Gerçekten geçiyorlar. Bunu öyle yüzünde toplu iğne başı kadar sivilce çıkınca karalar bağlayan biri söylemiyor. Gerçekten akne sorunu yaşayan biri söylüyor.

Umarım faydası olur.

Sevgiler :))




16 yorum:

  1. bende akne problemi yaşıyorum.yazını okuyunca içim rahatladı birden gerçekten bende surp pırgıç hastanesinde serkis barış'a gidiyorum kendisi kolsun Agop'un öğrencisi.Clindoxyl ve bactoroban kullanıyorum gayet iyi geldi ama benim en büyük problemim sivilcem iki günde sönse bile uzun süre lekesi kalıyor =(

    YanıtlaSil
  2. serkis barış'ın ismini duymuştum daha önce. clindoxyl de benzoil peroksit ve antibiyotik içeren bir krem. aksil-5 gibi % 5 bp içeriyor. lekeler için tek tavsiyem sabırlı ol. bu bir süreç malesef. zamanla kaybolacaklar.gerçekten. moralini bozma :)

    YanıtlaSil
  3. valla ben de tr nin en iyi cilt doktoru denilen agop bey e gittim ve bana ilk sordugu tedaviden ne bekledigim oldu, ben de gecmesini dedim ve bana bunlar tamamen gecmez dedi:) oldukca moral bozucuydu gercekten, ama yaklasik 2 senedir denemedigim hicbirsey kalmamisti ve en umutlarimi bagladigim agizdan da bunu duyunca oldukca uzulmustum. gideli yaklasik 5 ay oldu, bir azalma var ama izler hala duruyor ve hala arada canimi yakan ve iltihapli sivilceler cikariyorum... doktorun da dedigi gibi ancak "kendi istedigi zaman gidecek" ya da baska bir cilt doktorunun soyledigi gibi "yaslandigim zaman gidecek". salicylic acid ya da benzoyl peroxide iceren kremler kullandim, her turlu yuz temizleyici, kil maskesi, bitkisel maske, tonik, nemlendirici, antibiyotik vs hepsini kullandim.. o yuzden ben sizin kadar moral dolu olamiyorum, cunku bence bazi akneler uzun suren ilac tedavisi (dahili kullanilan) olmadan gecmiyor.. bunun icin de cok buyuk fedakarliklar yapilmasi gerekiyor, ben onun da taraftari degilim cunku kas yaparken goz cikarmanin bir anlami yok. ben de akne macerami kendi blogumda anlatayim bir ara huzunlendim simdi yazarken :)

    agop beyden baska onerebileceginiz bir cilt doktoru var mi acaba?

    sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. friday öncelikle geçmiş olsun. Agop bana da benzer şeyi söylemişti aslında. Ben tamamen geçmesini beklemiyorum. Ayda 1-2 sivilceyle uğraşabilirim:) izlerim için tretin kullanabilirim. benim cildim çok fazla bakım isteyen bir cilt bunu kabul ettim artık:)Benim tavsiye edebileceğim gönül ergenekon, emel erkek, ikbal esen aydıngöz, engin sezer var cilt doktoru olarak.

    YanıtlaSil
  5. aynı konudan muzdarip bi kişi olarak ne guzel yazmışsın dedim.

    doktor onerilerin denemiş kişi olarak ileticem isteyenlere
    o imexi ben cok duydum
    sabun dıye yuzune bakmıyodum ama ıceriği
    avene termal su ile aynıymıs neredeyse

    not ettim kulandıklarını
    ılç kulanımı ıcın lutfe doktora danıssınlar
    alsınlar butun krem temızleme tnoık urunlerını gotursunler
    para verıyolr sorsunlar tabi.

    ben oyle ypmıstım
    gerci bu boyle gidecek cildin yagl hassas ve kızarmaya musait dedi
    moral bozuluyo evet ama
    napalım :)

    YanıtlaSil
  6. sağol cevabın için, ben de şu tretini denesem mi mi acaba çünkü işin en kötü tarafı sivilce geçse izi kalıyor aylarca bu yüzden yüzüm kırmızılıklar içinde ! doktor tavsiyeleri için de teşekkürler ,sana da geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
  7. Aksilin ten renginde olanını kullanıyorum yıllardır, sivilce veya akne sorunum hiç olmadı ama tek tük sivilceler için ideal..

    YanıtlaSil
  8. kova kadını teşekkür ederim :) imez gerçekten yüzüne bakılası birşeymiş ben de senin gibi düşünüyorum. iyi ki almoışım hatta bundan sonra başka temizleyicilere para vermeyi düşünmüyorum desem yeridir.benim cildim de böyle gelmiş böyle gidecek napalım :)

    friday rica ederim. tretini deneyebilirsin ama cildin aşırı hassassa bir doktora danış derim:)

    elaselcim bana ten rengi olan çok koyu geliyor fakat aksil benim bu zamana kadar kullandığım en iyi sivilce kremlerinden.

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. kizlar selam, blogu tesadufen gordum, ilgilimi cekti okudum.senelerdir ugrastigim problem ve 40 yasinda bir ablaniz olarak size 20 yilin ozetini ve sonuclarini yazayim:) oncelikle dr. sarkis, dr.agop katogyan..belki 20 doktor gordu benim akneler.prof dermatologlar icin, akne meselesinin cokta onemli olmadigini anladim, devlet hastanesinede gitseniz, en meshurunada gitseniz, turkiye de size recete edilecek ilaclar ve salisic asit oranlari belli.oncelikle polikistik over, TSH sorunlariniz varsa uzmani olan bir doktara gidip cozumunu bulun.sut alerjisi en sinsi akne sebebi, kolay bir testle ogrenip, agizdan alinan bir ilacla doktorlar caresini buluyor.tum bunlar yoksa, cildiniz fazla sebum salgiliyor ve gozenelleriniz genis, yag salgisini depoluyor ve bu cukurcuklarin icinde mikrobik ortam olusturup, ya uc vererek yada icerde iltahaplaniyor demektir aslinda bu kadar basit.iste kullanacaklariniz:Garnier uc etkili temizleyici (sakin gulmeyin, olabilecek en pahalisi, en uzaktan geleni denendikten sonra tek cozumu bunda buldum)icinde minik granuller var, sakin fazla bastirmayin, cam bir yuzeyi temizler gibi. sonra sizinde bahsettiginiz effaclar duo.ve cebinizde tasiyacaginiz cay agaci yagi(aktardan sakin almayin, karisimsiz saf olmali.Rosmann da satilan Althaparma ninkini kullanabilirsiniz)duo ile birlikte kullanmayin, aksam yatmadan bir saat once temizleyip, cay agacini surup, sonra duo surup yatabilirsiniz.cay agacini 1 aydan sonra hergun kullanmaya gerek yok.1 ay sonra; 3-4 gunde bir gece kullanacaginiz normal ciltler icin bakim kremi alabilirsiniz.cunku uzun sure duo kullanmak cildi matlastirir.goz kremini mutlaka kullanin.yastik kilifinizi en fazla iki gece kullanin, bu cok onemli.havlunuzu kimseye kullandirmayin ve sik degistirin.saclar yuze cok degmesin..1.5-2 ay sonra makyajdan bile korkmaniza gerek yok ama tabiiki asla ucuz makyaj malzelesi kullanmayin.fondotende en kalitesiz markaniz clarins olsun, ama organikleri tercih ediyorum ben artik..asla akneyi tedavi etmek icin birsuru urunu birarada kullanmayin, cozum aslinda cok basit.yaglanmayi kesmek sivilceyi bitirmez, onemli olan tikanikligi onlemek ve mikrobik ortami olusturmamak.yagli cildin faydasini ileriki yaslarda goreceksiniz, sebum salginizi dostunuz gibi gorun ve asla bitirmek icin ugrasmayin, duo zaten parlamayi yeterince onluyor, daha fazlasina gerek yok..bunlar haricinde hicbirsey kullanmadiginiz taktirde zaten iki ayda cilt te kendini dengeler, cunku siz yagi ne kadar cok kazirsaniz, cilt o kadar cok sebum uretip yerine koymaya calisiyor..

    YanıtlaSil
  11. iltihaplı bir sivilceniz çıkarsa dokununca acıyan veya büyük 10 dakika kadar buz veya donmuş birşeyi alıp sivilcenize koyun 5-10 dakika kadar sonra şişliği ve acısı geçiyor çünkü buz iltihabı geçiriyor,günde 1,5 litre su için,vitaminli şeyler yiyin,çikolata cips gibi hazır herşeyden uzak durun,mümkünse sadece doğal şeyler yiyin.Hala geçmiyorsa doktora görünün.

    YanıtlaSil
  12. daphne yorumun için teşekkürler. Buzu ilk defa duydum ve mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  13. Tretin piyasalarda bulunmuyor artık ne yazık ki, firma artık ithal etmiyor sanırım. Onun yerine Acnelyse var ama etkin madde miktarı iki katı olduğu için bana pek iyi gelmedi :( yüzümde çok kızarıklık oluşturdu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,eritretin de piyasada bulunmuyor artık,ben acnelyse den de memnun kaldım aslında

      Sil
  14. Yazınızı tek solukta okudum..Çok detaylı ve net bir anlatım olmuş..Tamda ihtiyacım olduğu bir dönemde ilaç gibi geldi bana..son zamanlarda cildim tam anlamıyla çoştu(27 yaşında tekrar ergenliğe dönüş yaptım:) yaklaşık 1 aydır kiehl's rare earth pore serisinin jelini ve toniğini kullandım baktım bi gelişme olmadı aslında fena ürünler değil ama ihtiyacıma yönelik değildi diyelim..la roche posay effaclar duo 'nun methini çok duydum onuda kullanmaya başladım ama yine tam olarak yeterli gelmedi..
    Baktım olacak gibi değil geçmiş zamanlardaki dr. tecrübelerime dayanarak sabah akşam imex sabunla yıkıyorum cildimi(ph 5,5 ) sonrasında skinoren krem sürüyorum 15 dk bekledikten sonrada güneş koruyucu ile sabah rutinimi tamamlıyorum..akşamada bioderma ile yüzümü silip imexle yıkıyorum effaclar duo ile nemlendirip yatmaya yakın skinoren sürüyorum.
    Sonuç ne olacak merakla bekliyorum..Sizin öneriniz, tavsiyenin var mıdır acaba??

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil