İletişim!!

darkchocolatebrownblog@gmail.com
darkchocolateblog@yahoo.com

6 Temmuz 2012 Cuma

Karşılaştırmalı Güneş Kremleri Yazısı

Merhaba,

sevgili merqure den şöyle bir yorum geldi:
benim güneş koruyucularla ilgili sorum olacaktı,cilt tipim daha önce de söylediğim gibi hassas,yazın yağlıya dönük karma,bembeyaz ve çilliyim,biraz da sivilce lekeleri var ama az. la roche ve biodermadan güneş koruyucu bakıyorum,la roche da anthelios fluid var sanırım bana uyan biodermada da photoderm max ultra fluide, photoderm max lait (süt kıvamlı), photoderm max sprey (daha ekonomik sanırım), photoderm max stick ve photoderm mineral var bahsettiğim tüm ürünler 50+ spf tabii ki bunları yorumlayabilir misin bir postunda karşılaştırmalı,hangilerini kullandıysan


Seve seve:)Tam mevsimi :) Daha önce farklı farklı postlarda yazmıştım. Bu bir nevi derleyip toplama yazısı olacak.

Güneş kremleri benim özel ilgi alanım herhalde. Yaz kış güneşten korunurum çünkü çok beyazım. Ayrıca güneş insanı sigarayla beraber en hızlı yaşlandıran şey. İster beyaz tenli olun, ister esmer mutlaka güneşten sakının.

Öncelikle La Roche Posay Anthelios Fluid Extreme SPF 50

Yüksek oranda UVA ve UVB koruması var. Güneş koruyucu alırken üzerine mutlaka UVA koruması yazdığına emin olun. Yuvarlak içerisinde bir UVA yazısı vardır.

Oldukça akışkan bir yapısı var. Zaten yağlı, yağlanmaya meyilli, sorunlu ciltler için üretilmiş. Parfüm, paraben içermiyor. Çok hafif beyaz bir tabaka bırakıyor sonra geçiyor. Akşama doğru cildinizi yağlandırıyor ama bu beklenen birşey. Çünkü cilt bir süre sonra üzerinde yabancı madde istemiyor ve bunu atmaya çalışıyor. Fakat akneye sebep olmadı. Üzerine sorunsuz makyaj yapabilirsiniz.

Güneş koruyucuların içerisinde, özellikle bu kadar ince yapılı olanların içerisinde mutlaka alkol vardır. Parfümlü ürünler ciltte hassasiyet yaratabileceği gibi, güneşle birlikte ciltte lekelenmeye sebep olabilirler. Dolayısıyla parfümlü güneş koruyucuları kesinlikle tavsiye etmiyorum.


Bioderma Photoderm Max Ultra Fluide SPF 50 de yine adından anlaşılacağı üzere oldukça akışkan yapılı bir nemlendirici. Hatta La Roche dan daha bile akışkan. Yüksek oranda UVA koruması var %98-99 oranında hücresel koruma vaad ediyor. Beyaz bir tabaka bırakmıyor. Bu da sivilcelenmeye sebep olmadı. Hatta cildimin en kötü olduğu zamanda kullandım yine de sorun çıkarmadı. Parfüm ve paraben içermiyor.





Kiehl'S Ultra Light Daily UV Defense benim bu zamana kadar kullandığım en iyi güneş koruyucu herhalde. Aslında La Roche da Kiehl's Memoryl XL güneş koruma filtresi içeriyor. Bu L'oreal grubunun patentli içeriği. Yine yüksek oranda UVA ve UVB koruması içeriyor. Fakat minimum yağlandıran güneş koruyucu bu. Diğer ikisine göre nemlendiriciden hiçbir farkı yok. Fiyat olarak diğer ikisine göre daha pahalı. 90 tl idi en son. Fakat 60 ml. Diğerleri 4O ml. Bir de sakınanlar için paraben içeriyor.



Clinique Super City Block SPF 40
Hafif renkli bir koruyucu. Güzel ama oil free olmasına rağmen benim cildimi çok yağlandırdı. Çünkü besleyici içeriği fazla. Sanırım bu gündüz koşturmasında fazla geldi cildime. Bunun da uva ve uvb koruması var. Bir de benim hassas cildim en zor buna alıştı. Bir iki sivilce çıkardım ilk etapta sonra geçti.Kimyasal filtre ve paraben içermiyor.



Dermalogica Super Sensitive Face Block SPF 30 ,



Bu benim kış aylarında kullandığım bir koruyucu. Hassas ciltleri yatıştıran ve kimyasal filtreler içermeyen bir koruyucu. Çok fazla fiziksel filtre içerdiğinden yukarıda saydıklarımın hepsinden daha fazla beyaz duruyor. Bu ürün hem daha az SPF içermesinden-ne kadar yüksek koruma o kadar yağlanma-hem de diğerleri kadar nemlendirici etkisi olmamasından yine yukarıda saydıklarıma göre daha az yağlandırıyor. Bunun üzerine kolay makyaj yapılmaz. Mutlaka topak topak durur. Ya da altına nemlendirici sürmek ve güneş koruyucuyu cilde iyice yedirmek gerekir.Ayrıca oldukça yüksek bir fiyatı var.

Süt kıvamlı ürünler daha yoğun oluyorlar.  Bu sebepten ben çok ince yapılı ürünleri tercih ediyorum. Güneş koruyucular zaten oldukça yoğunlar bir de süt kıvamlı olursa ağır olur diye düşünüyorum. Özellikle karma/yağlı ciltler için.

Photoderm mineral kullanmadım. Bildiğim kadarıyla hiçbir şekilde kimyasal filtre içermiyor. Bu sebepten Dermalogicaya benzeyeceğini düşünüyorum.

Photoderm Max Sprey olan hem yüz hem vücut koruması olarak kullanılabilir.Yine kişisel tercihim yüze ve vücuda ayrı koruyucular kullanmaktan yana. Sebebi ise yüz ürünleri genelde cilt tipine göre üretiliyor; yağlı, akne, kuru şeklinde. Fakat vücut ürünlerinde sadece koruma faktörü ayrımı var. Dolayısıyla sorunlu bir cildim olduğu için yüz ve vücut ortak kullanılan kremler benim cildime ağır geliyor.

Stick yapıdaki koruyucular genellikle göz çevresi ve dudaklar gibi daha hassas bölgeler çin. Bu tarz ürünler özellikle tatilde gerçekten işe yarıyor. İçeriğinde parfüm olmaması güzel. Ben de Daylong var mesela. İçeriğine bakmadan aldım.Parfümlü acayip bir kokusu var. Kullanamıyorum.

Umarım yorumlarım faydalı olur herkes için.

Sevgiler :)





9 yorum:

  1. şuan bioderma vichy kullanıyorum biodrmayı beğeniyorum,daha önce kullandıklarım arasında avene de oldukça başarılı

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim :) ama kafam daha da karıştı,senin favorin kiehls sanırım,kiehlse nereden ulaşabilirim peki?
    la roche ve bioderma arasından neyi önerirsin?
    özge biodermanın hangisini beğeniyorsun,cildin nasıl?

    YanıtlaSil
  3. özgecim ben de avene kullandım ama hiç sevmemiştim :S

    merqurecüm favorim kiehl's. istanbulda akmerkezde, buyaka alışveriş merkezinde, bağdat caddesinde bir de galiba marmara forum da kiehl's var. istanbul dışındaysan mağazayı arayıp havale ile gönderim yapıyorlar. Benim için Kiehl's ile neredeyse aynı olan Bioderma. Fiyat ve ulaşılabilirlik açısından da avantajlı.La Roche Biodermaya göre daha fazla yağlandırıyor gibi geliyor bana. O yüzden Bioderma yı öneriyorum. Hatta bugün yarın çıkıp yenisini alacağım:)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba:) Blogumda Simay Bülbül tasarımıhediye ediyorum :) Çekilişime beklerim :)
    http://www.lovesfromfashion.com/2012/06/cekilis-me-ile-simay-bulbul-tasarm.html

    YanıtlaSil
  5. Kiehl's kremi allabout da öneriyordu yanılmıyorsam, tek çeşit mi bu cnm?

    YanıtlaSil
  6. evet canım tek çeşit oil free. çok hafif gerçekten nemlendirici gibi zaten.

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkürler tek merakım benim de aklımda olan kiehls in ppd koruma oranı harika öneriler ben abthelios kullanıyorum ama alkol var hem cildim kuru.kış içinse hala bulamadım.şehirdışındanım.

    YanıtlaSil
  8. harika öneriler.kiehls benim de aklımdaydı.anthelios kullanıyorum kremi ama alkol var mexorxyl den vazgeçemedim.ama kiehls denemk isterim çünkü cildim kuru ama merakım ppd oranı.antheliosla aynı mı .kış içinse hala arayıştayım.

    YanıtlaSil
  9. çok teşekkürler tek merakım benim de aklımda olan kiehls in ppd koruma oranı harika öneriler ben abthelios kullanıyorum ama alkol var hem cildim kuru.kış içinse hala bulamadım.şehirdışındanım.

    YanıtlaSil