İletişim!!

darkchocolatebrownblog@gmail.com
darkchocolateblog@yahoo.com

4 Temmuz 2012 Çarşamba

Tretin & Acnelyse

Herkese merhaba,
Bugünün konusu A vitamini.

Tretin ve Acnelyse akne ve leke sorunuyla uğraşanların duydukları iki ilaç. Eczanelerden reçetesiz olarak alabilseniz de doktora danışmanızı şiddetle öneririm.

Bu iki kremin içerisinde tretinoin içeriyor. Bu bir a vitamini türevi. Bu madde hücrelerin bölünmesini hızlandırıyor. Bu şekilde cilt sürekli taze hücreler üretiyor. Üst taraftaki sorunlu doku da iyileşiyor böylelikle. Ayrıca tretinoin sadece akne ve leke sorunundan muzdaripler için değil aynı zamanda anti aging bakımı için de kullanıyor yeni hücre oluşumunu desteklediği için.

Tretin 0,05% aktif madde-tretinoin-içerirken acnelyse 0,1% içeriyor.




Şimdi öncelikle bu iki kremi kullanmaya niyetliyseniz;

Öncelikle çok çok çok az miktarda kullanmak gerekiyor ilk başta. Özellikle tretine göre 2 kat aktif madde içeren acnelyse i kullanırken.

Tavsiyem ilk etapta iki günde bir kullanmanız.

Sadece ve sadece akşamları kullanmak gerekiyor.

Gündüzleri güneş koruyucu kullanmaya üşeniyorsanız-ki hiçbir zaman yapmayın-bu kremleri kullanmamalısınız. Çünkü cildinizi hızlı bir şekilde soyuyor ve güneşten lekelenmeye daha müsait oluyorsunuz.

Her gece uyguladıktan minimum 15 dk sonra üzerine çok hafif bir nemlendirici uygulamanızı tavsiye ederim.

Bu kremler kimyasal eksfoliyanlar. Dolayısıyla bunlarla beraber herhangi başka bir peeling kullanmamalısınız. Cildiniz tahriş olabilir.


Sonuçlar:

Benim cildim tretine alıştıktan sonra acnelyse e geçtim. Evet cildi çok hızlı soyuyor ve yumuşacık yapıyor.

Eğer kapalı komedonlarınız varsa bu kremlerden çok memnun kalacaksınız. Çünkü kistik olan o bücürler yüzeye çıkıyor ve kuruyor.

Siyah noktaları ciltte tutmuyor.

Gözenekleri küçültüyor.

Tabi ki lekelere iyi geliyor.


Bunlar benim gördüğüm sonuçlar. İkisinden de çok memnun kaldım. Süreklilik esas maalesef. Bir süre acnelyse ile devam edeceğim. Daha sonra-cildim tamamen düzeldikten sonra-haftada 1 tretin+1 acnelyse şeklinde bu ikisini muhakkak ekleyeceğim.

Not: Başta da belirttiğim gibi iki kremde eczanelerde satılan ilaçlardır. Bu yazıyı yazmamdaki amaç tavsiye değildir. Kullanmak ile ilgili çekinceleri olanlara ya da sonuçları merak edenlere kendi tecrübelerimi aktarmaktır.


Sevgiler :)









17 yorum:

  1. Ben bu kremi annemin tavsiyesiyle sivilcemin üzerine kullandım tabi 1 gün kaldı yüzümde ve bu krem 2. derece yanıklara sebep oluyormuş.Bilemedim tabi ben 1 gün kalınca yandı sürdüğüm yer 10 gün soyuldu.Rezil etti beni. Doktor tavsiyesi olmadan asla krem kullanmamayı öğrendim bu sayede. Ama annem hala kullanıyor yüzünü soyduruyor bu kremle ve çok memnun lekeleri minimuma indi :)

    YanıtlaSil
  2. ezgicim evet yanıklara sebep olabiliyor. ilk önce çok çok az kullanmak gerekiyor. aslında soyulması beklenen birşey ama çok aşırı da olmaması lazım sonra yanıkla uğraşmak daha zor:(

    YanıtlaSil
  3. bacaklardaki lekeler için kullanılabilir mi ? batıkları çıkarırken yara yapıp lekeledim bacaklarımı :(

    YanıtlaSil
  4. paylaştığın için çok teşekkürler, ben de tretin kullanıyorum ama süper etkilerinin hepsinden haberdar değildim:)

    YanıtlaSil
  5. Yakan hangi krem? Ben daha önce cildiyecinin tavsiyesiyle tretin kullanmıştım. Bu üzerinde siyah noktalarımı inanılmaz hızlı çıkardı, şok geçirdim ki benimkiler öyle böyle değildir. Geçen senin yazından sonra cildiyeciye tekrar sordum, mahsuru var mı diye? Akşamları kullan, kuruluk ya da kızarıklık yaparsa 2 günde 1 kullan dedi. İyi ki aklıma getirdin, unuttum gitti almayı.

    YanıtlaSil
  6. Canım benim cildimi biliyorsun sorunsuz lekesiz ama anti aging anaçlı diyince ilgimi çekti, sence bana uyar mı yoksa ağır mı gelir?

    YanıtlaSil
  7. Mindercim ben kullanıyorum. Üzerine mutlaka bepanthen sürmeni tavsiye ederim.

    erencim devam et kullanmaya göreceksin :)

    dahlia acnelyse daha yoğun içeriğe sahip olduğundan daha fazla yakabilir.bu tarz kremler cilt altındaki sorunlu dokuyu yüzeye çıkardığı için bir süre acaba işe yaramıyor mu diye düşünebilirsin. Fakat sonra cilt kendini yenileye yenileye bir daha sivilce, siyah nokta, komedon oluşmuyor. Bir de hep akşam kullanmak lazım. Doktorum bana da önce iki günde bir kullan diye tavsiye etmişti.

    Elaselcim eğer cildin çok aşırı hassas değilse ağır gelmez sanırım. Çok çok az bir miktar-misal mercimek kadar-sürebilirsin. Bepanthenle iyi bir ikili oluşturuyorlar bir de:) Sadece anti aging değil çatlaklara falan bile öneriyor doktorlar.

    YanıtlaSil
  8. tretin kremı bir sene kadar kullandım ,en sonunda dayanamadım bıraktım. soyucu özelliği çok fazla ve cildi çok hassaslaştırıyor. Hele yaz günü çok dıkkatlı kullanmak lazım.
    ben de bloguma ve çekilişime beklerim.
    http://myshimizu.blogspot.com/2012/06/markozi-age-kozmetik-sponsorlugunda-bol.html

    YanıtlaSil
  9. Benim de alnımda lekelenmeler var ve gözeneklerim büyümeye başlıyor.cildi güneşe maruz bırakmamak gerekiyor sanırım kullanmak için.ben güneş koruyucu kullanıyorum hergün ama bu kremi önce mi süreceğiz yoksa sonra mı orayı çözemedim:)kışın kullanmak daha mı mantıklı acaba ? cildime zarar verecek diye bir korku oluşmaya başladı açıkçası,soyuluyor ve kızarıyor diye okumaya başlayınca.

    YanıtlaSil
  10. shimizu katılıyorum yazları kullanımına dikkate etmek ve ara vererek kullanmak lazım.

    adsız bu tarz soyucu kremleri kesinlikle gece kullanmalısın. İlacı sürüp güneşe kesinlikle çıkmamalısın. Ertesi gün yüzünü yıkadıkan sonra güneş koruyucunu sürmelisin. Ben de çok çekinmiştim ilk etapta kullanırken ama şimdilik cildim herhangi bir reaksiyon göstermedi. Yüzünde çok küçük bir alanda deneyip sonra daha geniş bir alana uygulayabilirsin belki.

    YanıtlaSil
  11. ya kardeş bnim cildim yaglı ve fazla sivilce yok gibi görünüyo ama alnımda sivilceler var şindi bn bunları gecirmek icin neler kullanmalıyım . öneriniz varmıdır ?

    YanıtlaSil
  12. benzoil peroksit içeren ürünler işinize yarayabilir ama yine de bir doktora danışmadan kullanmanızı tavsiye etmem.

    YanıtlaSil
  13. Tretin kremi samsunda hiçbir eczanede bulamıyoruz? akaullanan arkadaşlar nerden temin ettiniz? Bütün ecza depolarının stoklarında yok görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. neden yok piyasada

    YanıtlaSil
  15. merhaba yanağımın küçük bir kısmında bu kapalı komedon diyorlar sanırım böyle pütürlü bir görüntü oluştu normalde cildimde sivilce vs yok bunun için tretin mi acnelyse mi kullanmalıyım daha önce böyle kremler hiç kullanmadım cildimde biraz hassas galiba tretinle başlamalıyım kullansam etkili olurmu sürdükten 15 dk sonramı bepantheni (plus mı normal kreminimi )sürüyorsunuz. teşekürler ela

    YanıtlaSil
  16. Merhaba ben acnelyse yi 3 gündür kullaniyorum ve daha soyulma olmadi ama yuzumdeki siyah noktalar daha da belirginleşti gibi duruyor cenemde mesela azdi siyah noktalar ama simdi büyüdüler boyle yüzüm pütür pütür oldu sence cildine iyi gelmedi mi acaba ? Çok karisti kafam sence ne yapmaliyim biraksam mi ki off nolur en kisaca zamanda cvp ver tatlim

    YanıtlaSil