İletişim!!

darkchocolatebrownblog@gmail.com
darkchocolateblog@yahoo.com

20 Şubat 2012 Pazartesi

Bepanthen ve Hametan

Herkese merhaba,
Bugün herkesin arada kaldığı bepanthen ve hametan cilt bakımında kullanılır mı sorunsalından bahsedeceğim :D

Öncelikle doktor değilim. Burada yazacaklarım da tamamen kendi tecrübelerim. Kullanıp kullanmamak kişinin tercihi ben severek kullanıyorum her ikisini de. Bu zamana kadar sadece fayda gördüm.

Öncelikle bepanthen. Bepanthenin krem versiyonunu cildim için merhem versiyonunu tırnak diplerim, dirseklerim, çatlamış dudaklarım için kullanıyorum. Bepanthen dekspanthenol içeriyor. Araştırdığımda bu maddeyle ilgili şunu buldum : Dekspantenol topikal ciltte epitel oluşmasına, hasarlı bölgede epitel tabakasının yeniden gelişmesine yardımcı olarak çalışır. Dekspantenol topikal ayrıca doku ve organlardaki yaraların onarımını sağlar, kompleks yenilenme ve kendini onarma sürecine yardımcı olur. 


Bepantheni nasıl kullanıyorum: Genellikle ayda 1 hafta kadar kullanıyorum. Özellikle cildimde taze geçmiş bir sivilce leke vs varsa gayet iyi geliyor. Cildimi aydınlık buluyorum gece kullandığımda. 






Bepanthen merhem de krem de her daim elimin altında olmalı. Zaten benim gibi olanlar için krem versiyonunun sanayi tipi olanını çıkarmışlar 100 ml :)


Hametanla tanışmam ise sevgili archi sayesinde oldu. Eğer takip etmiyorsanız archinin blogunu şiddetle tavsiye ederim.


Hametan da aynı bepanthen gibi cilt yenileyici bir krem. aslında krem, pomad ve merhem olarak satılıyor. Ben kremini kullanıyorum. İçerisinde cadı fındığı  (Hammamelis Virginiana) bulunuyor. Birçok kozmetik ürünün içeriğinde cadı fındığına rastlayabilirsiniz. 


Hametanı nasıl kullanıyorum : Aslında bunu da archiye sormuştum ne zaman kullanıyorsun diye. O da cildin ihtiyaç duyduğunda istiyor demişti. Hakikaten öyle. Özellikle şu kış zamanında cildim iyice kuruyup gittiğinde kullanıyorum. Krem ilk başta yağlı  geliyor ama cilde sürüldükten sonra anında emiliyor bepanthen gibi. Yine aynı bepanthen gibi gece sürüp yattığımda sabaha yumuşacık oluyor cildim. 
Bu ikisini kullanırken normal nemlendiricilerimi de kullanıyorum tabi ki. Yalnızca bir dönüşüm söz konusu. Cilt lekelerime de iyi geldi. Kısacası dolabımdan eksik etmeyeceğim iki ürün.


Sevgiler :))







10 yorum:

  1. Archinin blogunda hametan kremin övgülerini okumuş ve heveslenmiştim.Bu yazıdan sonra bir kez daha aklıma düştü.Sanırım alıp deneyeceğim:)
    http://cosmo-trend.net/

    YanıtlaSil
  2. ben hametanı uçuktan koruyucu olarak da kullanıyorum, dudaklarım çatlarsa ona bile sürüyorum.her eve lazım

    YanıtlaSil
  3. bepantheni en az 20 yıldır kullanırız annemle.. sanırım bir fabrika odlusu kullandım.. lakiiiin acı gerçek : araştırn,görün : bepo, tüylenme yapıyor :(((

    sevgiler!

    YanıtlaSil
  4. ozax uçuğa iyi geliyorsa eve stoklamak istiyorum!!
    cosmotrend umarım memnun kalırsın :)
    nilaycım bana öyle bir etkisi olmadı açıkçası belki hergün kullansam olabilir :S

    YanıtlaSil
  5. güneşte 5 saat kalarak kavrulduğum zaman vermişti doktor hametanı. ordan tatsız bir tanışıklığımız var kendisiyle:) ama yanıklara çok iyi gelmişti cilt yenileme konusunda iyi gerçekten. kenarda köşede durup duruyor son kullanma tarihi geçmemişse kullanayım bari :)

    YanıtlaSil
  6. Bepantheni uzun zamandır kullanıyorum, hametanı ise archi sayesinde keşfedip denedim.ikisi de güzel ve etkili .çok fark yok aralarında, yalnızca bepanthen daha akışkan ve kolay sürülüyor hametan daha kıvamlı..tüylenme sorunu yaşamadım ama belirli dönemlerde kullandığım için yapmıyor olabilir sürekli kullananlar şikayetçiydi hatırladığım kadarıyla..benim kullanımım banyo sonraları yazın deniz güneş sonrası veya 3-5 gün şehir dışına çıktıysam falan..hergün değil yani

    YanıtlaSil
  7. vegankedi allık gibi hametanı da tavsiye ederim :)

    elaselcim aynen ben de arada kullandığım için tüylenme yaşamadım ama uzun süre kullanımda olabilir.

    YanıtlaSil
  8. Benim içinde vazgeçilmez kremler kesinlikle gece yatmadan sürüyorum ciddi anlamda bir onarım söz konusu paylaşımın çok faydalı ve gerçekçi:))) Benim blogumada beklerim http://fuchsiainfashion.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. hametan harika bir şey,kremide pomadıda 2gün kullandım ve farkettim ki yüzümde sivilce lekeler azalmıs,harika,yumşak bir cilde sahip olmak için güzel çözüm

    YanıtlaSil
  10. hametan harika bir şey,kremide pomadıda 2gün kullandım ve farkettim ki yüzümde sivilce lekeler azalmıs,harika,yumşak bir cilde sahip olmak için güzel çözüm

    YanıtlaSil