İletişim!!

darkchocolatebrownblog@gmail.com
darkchocolateblog@yahoo.com

12 Ağustos 2012 Pazar

Akneli ciltler ne yemeli?

Herkese merhaba,

Cildimizi içeriden de bakmamız lazım. Herkes söylüyor bunu ama çoğu kişi bunu yapmıyor. Elimden geldiğince sağlıklı yaşamaya çalışan biri olarak ve ciddi anlamda cilt sorunu yaşamış biri olarak yediklerimi/yemediklerimi yazayım istedim.

Özellikle belli bir yaştan sonra oluşan akneler hormon dengesizliğinden kaynaklanıyor. Bu sebepten hormonları ekstra etkileyecek şeylerden kaçınmak gerekiyor.

-Beyaz un ve şekerden yapılmış her türlü şeyden olabildiğince uzak durmak lazım. Çünkü beyaz un ve beyaz şeker aşırı insülin salgısına sebep olacağından hormonal bir dengesizliğe ve akne oluşumuna sebebiyet verecektir. Bunun yerine glisemik indeksi düşük yiyecekler yemek cilde çok daha faydalı oluyor.

-Cips, kola ve diğer gazlı içecekler ve her tür paketli abur cubur : Kesinlikle karşısındayım. Cips besleyiciliği sıfırın altında olan birşey. Tadlandırıcı, tuz ve yağdan oluşuyor. Gazlı içecekler ve kola ise öldürmeyen zehir benim gözümde artık. İçinde şeker bile yok glikoz şurubu var. Bir zamanlar Coca Cola Zero bağımlısı biriydim ben. Nereden nereye. Paketli abur cuburların çoğunda glikoz/fruktoz şurubu var. Besleyicilikleri yok. Canınız atıştıracak birşey istiyorsa bir kepekli tost ve ayran size hem daha faydalı olacaktır, hem daha az kalori aldıracaktır hem de daha uzun süre tok tutacaktır.

-Çikolatayı her daim tenzih ederim. İyi kalitede ve kakao oranı yüksek bir siyah çikolata antioksidan açısından yüksek. Arıca verdiği keyif de cabasıç

-Kesinlikle meyve ve sebze tüketmelisiniz. Şu aralar meyve sebze açısından çok zengin bir zaman. Günde en az 5 avuç kadar meyve/sebze tüketmek gerekiyor. Koyu yeşil yapraklı sebzelerin düzenli kullanımda cilt lekelerini yok ettiğine dair bulgular var. Atıştırmalık olarak kuru meyve de iyi bir seçim. Benim favorim kuru erik. Kendisi yabanmersininden daha fazla antioksidan içeriyor. Ne kadar çok antioksidan o kadar uzun süre gençlik.

-Kuruyemiş: Ceviz, fındık, badem, ayçekirdeği cilde yararlı yağlar içeriyor.Ara öğün olarak çok doyurucular.

-Balık yağı: Balık yağının ciddi bir anti aging ürünü olduğunu biliyor musunuz? Bir kişinin günlük olarak alması gereken balık yağı 5 tane sardalya kadar. Fakat öyle bir imkanımız yok maalesef. Bir de deniz kirliliğinin de etkisi var. Balık yağları üretilirken ağır metallerden filtre ediliyor. Dolayısıyla sadece yararıyla kalıyor. Benim kullandığım ise bu. Kapsül şeklinde olduğu için kokusu tadı falan da yok.




-Yeşilçay: Yeşil çayın faydalarını baştan yazmayacağım. Herkes biliyor. Fakat minik bir tavsiye vereceğim. Poşet yeşil çay kullanıyorsanız poşeti fincanınızda salllayarak demlendirin ve azıcık limon damlatın. Böylelikle içerisindeki antioksidanlar suya daha fazla karışıyormuş. Ben demiyorum. Mehmet Öz diyor. Ayrıca yeşil çay antiseptik. Yeşil çayı demledikten sonra poşetini cildinize tonik olarak kullanabilirsiniz.

-Bal: Balı yemenin dışında cildinize uygulayın. Cildinizi sakinleştirecek ve besleyecek. Kızarıklıklara iyi gelecek. Tonla antioksidan içeriyor ve antiseptik olduğundan dolayı aknelere de iyi gelecek. Akneli bir cildiniz  yoksa bile nem dengesini ayarlayacak ve besleyecek. Bence mucize.

Yumurta: Ben yumurta bağımlısıyım. Çok şükür alerjim yok olsaydı ne yapardım bilmiyorum. Cilde sürmek dışında, günde 1 yumurtanın bilinenin aksine kolestrole iyi geldiği kanıtlandı.Ayrıca iyi kalitede ve ucuz bi proteindir. A, D, E ve B vitamini içerir.

Bol bol su içmek- En önemlisi en sonda. Suyla vücuttaki toksini atarsınız. Cildinizi içten nemlendirirsiniz. Metabolizmanızı daima canlı tutarsınız. Daha neler neler...




Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Ben doktor ya da diyetisyen değilim ama dediğim gibi cildimle sorun yaşamış biriyim. Bu saydıklarımın çok faydasını gördüm. Sadece krem sürmek cildin ilk tabakasını maksimum iki tabakasını etkiliyor. Fakat deri 7 katmandan oluşuyor. Bu sebepten içten destek verdiğimizde daha etkili ve uzun süreli sonuçlar elde etmiş oluyoruz.

Sevgiler :)

6 yorum:

  1. Bende yediklerime dkkat etmeye calısıyorum.çünkü ne zaman ekstra cips yada asitlı ıcecek tuketsemmalesef sornlar baslıyo.bununla cok alakası var dıye dsunuyum.Bu arada blogumdakı cekılse katlrsan cok sevnırım.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Kendim için diyorum, abur cuburdan hiçbir zaman vazgeçemeyeceğim galiba=) Sanırım en güzeli kaliteli çikolatalarla yetinmek. Eh, o da hiç de kötü bir seçenek sayılmaz zaten değil mi?

    Beslenmenin yüze sürdüğümüz ürünlerden daha önemli bir faktör olduğuna katılıyorum. Bu yazı çok iyi oldu, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim benim adıma çok faydalı bir yazı oldu bu emeğinize sağlık.:)Balık yağının faydasını çok yerde okudum ama kullanmadım üstelik hiç balık yemeyen biriyim hiç sevmem:( çok merak ettim en kısa zamanda bu kapsüllerden kullanmaya başlayacağım

    YanıtlaSil
  4. mervecim bütün kötülüklerin anası cips kola ikilisi :)
    cyborg rica ederim :) iyi bir çikolata kesinlikle abur cubur değil :)
    nur, rica ederim. balık yağını kullandıkça dinçleşiyorsun. burada yazmadığım başka birçok faydası da var.

    YanıtlaSil
  5. Blogunu ilk kez ziyaret ettim çok güzel.Sade ve dolu :) Faydalı bir yazı olmuş deneyeceğim bunları yumurta dışında :/.Yumurtayı yiyemiyorum hiçbir şekilde ne yazık ki :( ayrıca bloğum henüz çok yeni ziyaret edersen çok sevinirim :)

    http://handeyuzel.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. handecim beğenmene çok sevindim :)

    YanıtlaSil