İletişim!!

darkchocolatebrownblog@gmail.com
darkchocolateblog@yahoo.com

30 Haziran 2012 Cumartesi

Selülitten kurtulmak mümkün müdür ve Cosmed Anti Selülit Losyon

Herkese merhaba,

Birkaç yazı öncesinde selülit görüntüleriyle ilgili bir yazı yazmıştım. Geçen gün de yine Ivana Sert hanımefendinin "Selülit yaşlandıkça olur" demeciyle karşılaştım. Hayır magazin sevmiyorum. Sadece eve gelen gazeteyi okurken illa ki görüyorum.

Selülit, artık birçoğumuzun bildiği üzere, cilt altındaki yağ dokusunun düzensizliğinden kaynaklanıyor.

Selülite sebep olan dış faktörleri kısaca derlersek;

Sağlıksız beslenme-Fast food beslenme, aşırı yağlı ve tuzlu tüketim, şekerli ve gazlı içecekler
Hareketsizlik
Sigara
Alkol
Su tüketiminin az olması.

Bir de müdahale edemediğimiz faktörler var;

Genetik-Annenizde, anneannenizde varsa sizde de olacaktır.
Hormonlar-Östrojen hormonu selüliti etkileyen başlıca etmenlerden biridir.

Selülitten kurtulmak mümkün müdür?
Tamamen kurtulmak mümkün değildir ne yazık ki.

Peki erkekler de neden yok?
Çünkü kadınların kas oranı erkeklere göre daha azdır. Ayrıca yine vücutlarındaki östrojen salgısı erkeklerden fazladır.

Aslında dış faktörleri yok ettiğimizde selülitten önemli ölçüde kurtulmuş oluruz. Bunu size bizzat yaşadığım için söylüyorum.

Üniversite yıllarında gayet sağlıksız beslenen biriydim. Bir insan haftada 3 gün burger king den beslenmemeli. Ya da öğlen dürüm akşam pizza yememeli.Bunlar kilomda değişiklik yapmasa bile vücudumda bir ağırlığa ve pek tabiki selülite sebep oldu.

Sigara ve alkol kullanmıyorum. Yakın zaman kadar en kötü alışkanlığım Coca Cola Zero ydu. Evde stoklamazsam rahat edemiyordum. Fakat gayet radikal bir değişiklikle tüm gazlı ve şekerli yiecekleri hayatımdan çıkardım. Zaten hareketli bir insandım.Şu anda haftada 4-5 gün yürüyorum. Merdiven görürsem çıkarım.

Aşırı su tüketen biriyim. Dışarda birşeyler yiyorsam yanında genellikle su ya da maden suyu içerim. Çantamda su olur. Gece uyanır su içerim. Günde 1 ya da iki günde 1 form çayı içiyorum. Liptonun yenileri çok güzel. Bu da ödem çözüyor.

Kahvenin selülit yaptığı da söyleniyor. Fakat kahve galonla tüketilmiyorsa günde 1 fincan türk kahvesinin ben bir zararı olacağını düşünmüyorum. Kendimde de görmedim. Onu içmeyip aklımda kalsa daha büyük zarar.

Ben sağlıklı yaşam gurusu değilim. Sadece sağlıklı beslenme alışkanlığı ve aktif bir hayat tarzı edinmenin faydalarını gördüğüm için elimden geldiğince çevremdekilere bunu anlatmaya çalışıyorum.

Aşırı tuz tüketmem. Fast food çok çok nadir yerim. Cips, jelibon, şekerleme türü şeyleri zaten sevmem. En sevdiği şey enginar ve semizotu olan biriyim. Ha bir de kayısı , kuru erik ve kuru dut. Bu noktaya haftada 3 burger king den beslenen biri olarak geldim. Yapılamaz birşey değil.

Bir de kendinize bir fırça edinmenizi tavsiye ederim. Şu büyük vücut fırçalarından. Watsonsdan aldım ben. Fiyatı 5-6 tl birşeydi.Body Shop da bmbu olanları var ama henüz kendimi bir fırçaya 30 tl vermeye ikna edemedim. Üşenmezseniz hergün ama mutlaka haftada 3-4 gün vücudunuzu kuru olarak 10 dk yukarıdan aşağıya doğru fırçalayın. Bu kan dolaşımını hızlandıracaktır. Faydasını görürsünüz mutlaka. Ve tabiki kese yapmak. Eski kadınların bir bildiği var :)

Ayrıca kahveli peelingi de tavsiye ederim.

Sonuç:
Evet selülitim var fakat birisi pür dikkat incelerse görür. Onu da takacak değilim malesef. Çok şükür artık bariz bir durum söz konusu değil. Biliyorum ki yemem içmem sapıtırsa ya da hareketsiz biri olursam tam tekmil geri dönecekler.

Selülit sadece yaşlı insanlarda olmaz. Doğum yapanlar, menopoza girenler, doğum kontrol hapı kullananlar, genetik olarak yatkınlığı olanlarda selülit olabilir.

Marilyn Monroe, Jennifer Lopez, tüm yeşilçam güzelleri hepsinden selülit vardı ve olacak. Şu andaki fotoların hepsi fotoşoplu!

Bir de kremler işe yarıyor mu?

Tek başına kremlerin işe yarayacağını düşünmüyorum. Bu zamana kadar kullandığım tek selülit kremi Cosmed'in bana gönderdiği oldu.





Bu kremin gözle görülür bir sıkılık ya da selülite etkisi yok maalesef. Ha evet bunu gözlemleyecek kadar çok aşırı bir sorun yaşamıyorum ama dediğim gibi az da olsa var olanlara etki ettiğini söyleyemeyeceğim. Nemlendirmesi güzel.


Sözün özü: Hayat iki tane çöküntüyü kafaya takmayacak kadar güzel :)

Sevgiler..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder