İletişim!!

darkchocolatebrownblog@gmail.com
darkchocolateblog@yahoo.com

24 Aralık 2011 Cumartesi

Ev Yapımı Kahveli Peeling

Herkese merhaba,

bugün ev yapımı bir postum olsun istiyorum :)) Benim en çok sevdiğim şeylerden biri pazar günü kendimle uğraşmak. Saçıma başıma maske falan yapayım isterim. Manikür-pedikür yaparım. Bu da onlardan biri.

Bu peeling vücut için. Biliyorsunuz kahve kafein deposu. Kafein de bugün artık hemen hemen her kremde olan bir içerik haline geldi. Kafeinin cilt altı dokulara ulaşabiliyor. Ayrıca yapılan son araştırmalara göre kafeinin cilt kanserinden de koruduğu ortaya çıktı. uva, uvb ışınlarını bloklayarak koruma sağlıyor. Ayrıca kanserli hücrelerin küçülmesine sebep oluyor. İnternette bununla ilgili makalelere rastlayabilirsiniz.

Peelinge geri dönersek.. Evde içtiğimiz türk kahvesi de aynı işi görür. Fakat vücudun tamamı için kahveyi starbucks, nero gibi kahve zincirlerinden temin edebilirsiniz. Benim favorim starbucks. Bunun için para ödemenize gerek yok. Çünkü artık telve-posa- olmuş kahve onların attıkları birşey. Bedavaya size veriyorlar.Poşet poşet. Buzdolabında da saklayabilirsiniz 1 ay kadar.

Yapımı ise çok kolay. 1-1,5 fincan kahve telvesini krem kıvamına getirecek kadar zeytinyağı ile karışırınca peelingimiz hazır. İster elinizle, isterseniz keseyle vücudunuza yedirebilirsiniz. Zeytinyağı yerne herhangi bir vücut yağı, ya da body butter da kullanabilirsiniz.

Özellikle düzenli kullanımda bacaklardaki selülitlere etkili oluyor. İlk etapta ise kahve ölü derileri atarken, zeytinyağı da cildi yumuşatıyor. Bir de bacaklarda oluşan batıklarda da etkili diyebilirim.

Bu arada çiçeklerinizin toprağına bir miktar bu telveden karıştırırsanız çiçeklerinizin canlandığını da göreceksiniz:)


Umarım sizin de hoşunuza gider. Yarın kahveyle yaptığım başka bir maskeden bahsedeceğim :)

Sevgiler :))








6 yorum:

  1. ne yani starbucksa gidip artık kahve telverinizden alabilir miyiz diyeceğiz ? :)

    YanıtlaSil
  2. cupcake aynen öyle :)) artık kahve telvesi, kahve posası dediğin zaman veriyorlar. Ben çoğunlukla gittiğim starbuckstan almayı tercih ediyorum mümkünse boş bir vakitte. Zaten bir kere alsan uzunca bir süre gidiyor.

    özgecim beğenmene çok sevindim:)

    YanıtlaSil
  3. sen hangi şubesinden alıyorsun? en azından böyle bir istekle karşılaşan bir şube tercih ediyim alırken :)

    YanıtlaSil
  4. ben metrocity, istinye park ya da metrocityden alıyorum cupcakecim:)bir de ben çoğunlukla çiçeklerime gübre için kahve telvesi alabilir miyim diyorum :))

    YanıtlaSil
  5. evet bacaklar,peeling vs. açıklama yapmaktan daha iyi bir yol olur :) saol deneyeceğim

    YanıtlaSil