İletişim!!

darkchocolatebrownblog@gmail.com
darkchocolateblog@yahoo.com

12 Mart 2012 Pazartesi

Bir başka hikayem-zayıflamak

Herkese merhaba,

kısa bir haftasonu tatili sonrası geri döndüm. Minik yeğenimi-kendisi 2 aylık bir bıdık- sevdim geldim :)

Bugün yine kendi hikayelerimden birini anlatacağım daha önce lazerle göz ameliyatımı ve rapunzel saçlarımdan nasıl vazgeçip kısa saçlı biri olduğumu anlatmıştım.

(Burada tamamen kendi yaşadıklarımı ve düşüncelerimi yazacağım)

Başlıktan bilinçli bir zayıflama gibi anlaşılıyor ama öyle değil. Bu zayıflamaya, 0 bedene farklı bir bakış..

Ben hiçbir zaman kilolu olmadım. Bebekken de değilmişim. Kendimi hatırladığım zamandan bu yana kadar da kilo problemi yaşamadım. Rejim yaptığımı bilmem. Rejime gireceğim çok yedim diye gezinirim ama hiç yapmadım.

2010 senesinde ilk işimden ayrıldım. Ciddi stres yaşıyordum. İstifa etmeye karar vermiştim ama o cesareti toplayıp bırakmam ve o arada başka bir iş bulmam yaklaşık 3-4 ayımı aldı.

Başta da kilo problemi yaşamadım hiç ama hep sağlıklı bir görüntüm vardı. Yanaklarım içe göçmemişti, gözlerim bayat balık gibi bakmıyordu, saçlarım dökülmedi, cildim kırışıp buruşmadı, kemiklerim sayılmadı.
2010 yazına kadar. O 3-4 aylık dönemde bütün bunları yaşadım. 40lı rakamları gördüm tartıda. Sırtımdaki bütün omurları görebiliyordum. Bütün herşeyim bol geliyordu öyle bir zayıflık. Tabi bir de o kadar sinir strese reflü olmuştum. Gittiğim doktor bu kadar genç yaşta ne yaptın da becerdin bunu dedi.

Bu satırları okuyan ve kilo problemi yaşayanlar varsa söylüyorum : HİÇ İYİ BİRŞEY DEĞİL. Israrla ısrarla anlatıyorum herkese her önüme gelene.

Bütün kemiklerinizin tek tek sayıldığı, kadın gibi değil de çocuk gibi bir görüntü güzel birşey değil. Benim sağlıklı kilom 52-54 aralığında olmalı.Kendimi biliyorum çünkü.

Sağlıklı kiloma dönmeyi kafama koymuştum. Cildim ve saçlarım falan da sapıtmıştı.

Neler yaptım?
Her zaman yediğimden daha fazla yedim. Genelde sağlıklı beslenen biriyim. Canımın çektiği herşeyden yerim ama aşırı yağlı, tuzlu şekerli yiyeceklerden genelde uzak duran biriyim. Düzenli ve sık yerim. Şu yaşımda kadar bir tek gün bile kahvaltıyı atlamadım. Tek zaafım o zamanlar kolaydı onu da bıraktım şimdi. Bu arada yukarıda saydıklarımın tamamı stresten kilo kaybı. Herhangi bir az yeme-reflüden dolayı midem biraz hassastı onun etkisiyle belki bir tık daha dikkat ediyordum-söz konusu değildi.Protein ağırlıklı beslendim. En önemlisi spor yaptım.

O dönemde hem kafamı dağıtmak hem de spor yapıp vücut ağırlığımı artırmak için pilates yapmaya başladım. Aslında daha önce grup olarak ders almıştım fakat bu sefer özel hocayla çalışmaya başladım. 3 ay kadar özel hocayla devam ettim. İnanılmaz iyi geldi. Bunu kelimelerle tarif etmem mümkün değil. Yüzüme kan can geldi resmen. Yavaş yavaş kilo almaya başladım.

Burada bir noktayı belirtmek istiyorum. Aldığım kiloyu yağ olarak değil kas olarak almaktı niyetim. Aradaki ayrımı ise şöyle açıklayabilirim. 1 kiloyu kas olarak aldığınızda vücudunuza yumruğunuz kadar birkütle eklemiş oluyorsunuz. Bu kütle kasılı  bir durumda bile çalıştığı için otomatik olarak metabolimanız daha hızlı çalışmak durumunda kalıyor. Ayrıcı kasılı durduğu için sıkı bir şekli var. Yağ olarak aldığınızda ise 1 kiloyu bir kucak olarak düşünebilirsiniz. Bu da daha yayvan ve dağınık olarak vücudunuza yerleşecek.

Bel ve sırtımda oluşan ağrılara pozitif etkisinin yanı sıra sabahları uyanırken yataktan sürünmeden kalkmamı sağlıyor. Daha enerjik ve neşeli oluyorsunuz.

Bir süre yeni iş vs dolayısıyla ara verdim. Bu arada ben hareketli bir insanım çoğunlukla merdiven kullanırım, bol bol yürürüm. Hoplarım, zıplarım. Hareket etmeden durmuyorum yani :)

Sonunda sağlıklı kiloma döndüm mü? Eveeeettttt!!! Şu an 53-54 arasında gidip geliyorum buna çoğu kimse inanmıyor. 34-36 beden giyiyorum. Daha önce de dediğim gibi vücudunuzda kas ağırlığınızı arttırdığınızda hem fit bir duruşunuz oluyor ve olduğunuzdan daha zayıf duruyorsunuz, çok daha önemlisi güçlü ve sağlıklı oluyorsunuz.

Şu anda pilates yapmaya devam ediyorum. Haftada 5-6 gün yaklaşık 45 dk.Hem grup dersi, hem özel ders almış biri olarak şu an evde videolardan ve dvdlerden yararlanarak yapmanın bu ikisinden çok da farkı olmadığını düşünüyorum. Tabiki spor hocasıyla yapmak bazen motivasyonu arttırmak için çok daha etkili olabiliyor ya da daha zorlayıcı hareketler deneyebiliyorsunuz. Fakat olmasa da sorun değil. Düzenli yapıldığında sonuçlarını çok çok kısa sürede göreceksiniz. Vücudunuz güçlendiğini görüyorsunuz resmen. Benim videolarını severek takip ettiğim blogilates.com. Casey hem çok şeker hem de inanılmaz motive edici. Her seviyeye göre anlatımı var.

Son olarak:

Zayıf olmak=Sağlıklı olmak demek değil. Asla değil. Hatta aşırı zayıflık çirkin birşey. Marilyn Monroe zayıf değildi. Ya da eski türk filmlerindeki Gülşen Bubikoğlu'na, Türkan Şoray'a, Fatma Girik'e bakın. Hepsi sağlıklı, canlı ve çok güzel kadınlardı. Eğer çok zayıfsanız ya da kilo problemi yaşıyorsanız mümkün mertebe doktora gitmenizi tavsiye ederim. Sağlıklı beslenin. Hareketsiz kalmayın. Bu disiplini hayatınıza soktuğunuzda herşey halloluyor zaten. Yiyip yiyip kilo almayanların çoğu bu hareketli gruba dahil. Bol bol su için. Neşelenin :D Eksik ya da fazla olan bir iki kilo da gider gelir çok takmayın :D




























3 yorum:

  1. şöyle güzel bir pilates sitesi arıyordum gerçekten çok yardımı oldu çok teşekkürler:) Bende uzun yıllar zayıflıktan çekmiş biri olarak ki herkes emin olsun ki zayıflık kilolu olmaktan daha beter bir rahatsızlık. -kilo tedavisi ile kaç kutu mama balık yağı yediğimi bana sorun- Sağlıklı olmanın zayıf olmaktan önemli olduğunu yazan söyleyen düşünen herkesi seviyorum kucaklıyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Ben de Bağdat Caddesi tarafında iyi bir pilates salonu arıyorum. Siz bu civarda mı gittiniz acaba?

    YanıtlaSil
  3. pabloanddido sonsuz katılıyorum canım:))

    kahvegibi ben avrupa yakasıdayım. gittiğim salon buradaydı :S

    YanıtlaSil