İletişim!!

darkchocolatebrownblog@gmail.com
darkchocolateblog@yahoo.com

21 Mart 2012 Çarşamba

Sigma Fırçalarım ve Gümrükle Kavgam

Herkese merhaba,
sonunda sigma fırçalarıma kavuştum. Fakat bu kavuşmam biraz olaylı oldu. Hatta baya olaylı oldu diyebilirim. Forumda da baya bir ağlamıştım nerede kaldı niye haber alamıyorum diye.

Olayı başından ibret-i alem olsun diye anlatıyorum.
Birincisi fırçaları sipariş verdikten hemen ertesi gün kargolandı.1 hafta içinde de gümrüğe girdi. Fakat 2 haftadır gümrükten çıkmadı. Gümrüğün telefonunu aradığımda buradan gelip almanız lazım dediler.

Bugün-yine başka bir devlet dairesinde işim olduğu için-aradan gümrük olayını da çıkarmak istedim ve gittim.

Gümrük dediğimiz yer Topkapı-Davutpaşa'daki PTT Posta İşleme Merkezi. Size tavsiyem eğer arabayla gitmeyecekseniz taksiyle gidin ve kapıda bekletin çünkü çok sevimli bir yer değil başka bir araç bulmak için. Hatta mümkünse yanınızda biri olsun.

İkincisi başka birine işlem yaptıramıyorsunuz sizin adınıza gelen şey ile sizin ilgilenmeniz gerekiyor. Başka birinin yapması için noterden vekalet almanız lazımmış.

Her türlü vergiyi kaçırmak için yer arayan ve güzelce kendini muaf hale getiren birçok kişi varken eğer sizin kargonuz 75 euronun üzerindeyse vergi ödüyorsunuz. Önceden 150 imiş ama daha da düşürüp 75 yapmışlar. Ayrıca sizin 75 eurou hangi kurdan hesapladığınızla, kargonuzun gümrüğe gelip işleme tabi olduğu kur farklı olabilir. Dolayısıyla paketiniz 1-2 liradan bile takılabilir.

Bu takip meselesinde yine forumlarda-kozmetik değil gümrük forumları- gördüğüm kadarıyla bazen 75 euronun üzerinde her nasılsa takılmadan geçen kargolarda mevcut.

Gümrük çalışanları da hallerinden nefret ediyorlar. Badem bıyıklı bir adamla -O kadar sinirliyim ki bu tabiri kullanacağım- ciddi anlamda kavga ettik. Çünkü sürekli bana sen sen sen diye hitap ediyordu. En son bana sen diyemezsiniz siz diye hitap etmenizi bekliyorum dediğimde bana saygısızlık yapma dedi. Ödeyeceksin tabi dedi. Diyorum tamam ödeyeceğim verin gideyim diyorum anlamıyor.

Benim önümde işlem yaptıran 60 yaşlarında bir karı koca çift vardı. Yurtdışından bebek kıyafeti birkaç paket bisküvi çikolata falan göndermişler. Nereden mi biliyorum? Gözümün önünde koliyi döktüler. Bu insanlar taaa Tuzla'dan kalkıp Topkapı'ya gelmişler ve 150 tl ödediler o paketi alabilmek için.

Verginizi ödedikten sonra bir de makbuzunuzu almak için de 2 tl ödüyorsunuz. Sonra paketinizi veriyorlar.

Sonuç:




Fırçalar çok güzel. Soldan 3 tanesi hd serisinden ve gerçekten çok yumuşaklar. Burada MAC den alsam bu kadar fırçayı daha pahalı tutacaktı. Fakat bu kadar sıkıntıya değer miydi? Hayır. Çünkü çok uğraştım. Benimle beraber sipariş veren arkadaşlarım da vardı. İş adresime gelecekti ama işimi değiştirdiğim ve önümüzdeki haftadan itibaren orada olmayacağım için baya bir tedirgindim. Düşünün fırça siparişi verdim, üzerine istifa ettim ve ihbar süremden bir hafta kalmış ama hala gelemeyen bir kargom var.


Vergi vermek hepimizin görevi. Benim bundan kaçtığım yok. Fakat bu gümrük düzenlemelerini yanlış buluyorum. Birilerininki gayet sorunsuz olurken birileri deliler gibi uğraşıyor. Bunu söylediğim zaman da gidin şikayet edin o zaman dediler.
Çok daha etkili düzenlemeler getirebilir. Artık herşey numarayla vs ile takip edilebiliyor. Kötüye kullanımlar ortaya çok daha rahat çıkarılabilir.
Ben üniversiteyken ve yüksek lisansa yaparken amazondan kitap sipariş ederdim çünkü burada bulamadıklarım olurdu. İyi ki bitirmişim dedim bugün.

Sözün özü: Fırçaları çok beğendim. Mac fırçalarımdan aşağı kalır yanlarını ilk etapta göremedim, göreceğimi de düşünmüyorum yorumları gayet iyi. Almak isterseniz 75 euro sınırına dikkat edip Allah'a emanet etmenizi tavsiye ederim.

Sevgiler :)







15 yorum:

  1. Neler yasamıssın tatlım .( Gecmıs olsun .( Bu laftan nefret ederım ama kullanıcam ''Burası Türkiye maalesef.. ''

    YanıtlaSil
  2. Bu ne saygisizlik yaa!!! Bir de senden saygili davranmani bekliyor! E yuh derim buna ancak.
    Ben Almanya'da oldugum icin hic sorun yasamiyorum, ama senin yazini okuyunca şok oldum. Gercekten bu derecede oldugunu dusunmemistim. Cok cok buyuk haksizlik bu. Hele o yasli ciftin odemesi gereken para... :(
    Tek lüksümüz kozmetik, ama onun da icine ediyorlar bee. İnsani canindan bezdiriyorlar!!!

    YanıtlaSil
  3. Ah Neslihan ah! öyle iyi biliyorum ki şu yazdıklarını. gümrük değil ama o devlet dairelerindeki rezillikler diz boyu nefret ediyorummm..en son ben de 2 ay önce belediye çalışanıyla kavga ettim vergi tabelası için yeniden ölçüm verilmiş ona göre vergi ödeyecekmişim .dedim ki benim tabelanın metresi eni boyu değişmedi neden 2.5 iken 3.75 oldu bu ölçüm..öyle karar verildi ona göre yüksek vergi ödeyeceksiniz!!! öyle sinirlendim ki hiç açıklama falan da yok.. en son ağzımdan bir gecede o tabelanın boyu eni mi uzadı da siz kafanıza göre rakam koyuyorsunuz dedim!! beni uğraştırma hanımefendi neyse ne öde çık gişeden dedi yaaa var mı böyle bişey..ve haklısın ya badem bıyıklı adamlar ya da desenli kazaklı 80 li yıllardan kalma 45 üstü kadınlar..al sana güzide devlet memurları...gençler de evde otursun..! neyse yine tepem attı susuyorum..güle güle kullan cnm bu arada

    YanıtlaSil
  4. Birdahaki sefere satıcıyla konuş. tutarı düşük göstersin.

    YanıtlaSil
  5. ya da söyleyeceğiz ücreti düşük yazacaklar üzerine öyle sorun olmuyor diye bliyorum cnm. rica edince ücreti düşük gösteriyorlar.

    YanıtlaSil
  6. geçmiş olsun canım,insanın sinirlerini mahvediyorlar.
    Güle güle kullan fırçalarını :)

    YanıtlaSil
  7. artemistanrica bu söze istemesem de ben de katılıyorum malesef. Burası Türkiye.. Bu arada hala kozmetiklerdeki zararlı içerikler hakkında yazı yazacağım istemiştin geçenlerde ama şöyle bir güzel toplayamadım.

    iheartsu evet insanı canından bezdiriyorlar amaç da bu zaten özellikle yapılıyor ki çıldırsın insanlar almasınlar.

    elaselcim teşekkür ederim. devlet dairesiyle minimum iş yapılması lazım. Acaba her ülkede böyle mi devlet daireleri diye soruyorum bazen.Bir de terbiyesizlik yapmaya hak görüyorlar.ben zaten böyle bir muamele gördüğüm anda deliriyorum elimde değil.
    divadonnabella&aynadakikedi ben bilmiyordum bu düşük gösterme işini mutlaka söylerdim sadece fırça yazdırdım.
    uftade teşekkür ederim canım

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,

    Öncelikle geçmiş olsun canım, Mart'ın başında ben de Sigma'dan sipariş verdim, 75 Euro yu geçmedim ancak fırça diye yazılmasını belirtmedim özellikle. Umarım sorunsuz gelirler, senin başına gelenleri okuduktan sonra elime ulaşırlarsa piyangodan çıkmışlar gibi sevinicem.

    YanıtlaSil
  9. sorunlu olmuş ama güle güle kullan canım, çok güzel görünüyorlar <3 :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,
    Aslında bu gümrükte takılma olayları sadece kozmetik ile ilgili olmuyor malesef, çünkü bundan 3 ay kadar önce amazon'dan ingilizce kitap siparişi vermiştim ve £30 tutmuştu ama yine de 2 hafta gümrükte kaldı aradığımda burdan gelip alıcaksınız dedıler tabi ben dünya kadar kavga ettim kargomun yasal sınırları aşmadığı ve buna hakları olmadığı ile ilgili işe yaramadı elbette ve gittiğimde de sevk edildi biz fatura tutarını yanlış görmüşüz dediler onca yolu boşuna gidip-geldim. Ama kargom elime ulaştı mı hemen elbette hayır bir hafta da postacı bekledim:( Tüm bu olaylar sonunda Ulaştırma Bakanlığı'na, Binali Yıldırım'a ve PTT'ye şikayet dilekçeleri ile başvurmama rağmen hiç bir cevap alamadım.
    Sonuç odur ki malesef Türkiye'de işler bazı insanların keyfi durumlarına ve yaptırımlarına göre işliyor.

    YanıtlaSil
  11. benımde fırçalarım gümrüğe takılmış ilk paketim kayboldu gelmedi takıpsız posta idi daha sonra tekrar yollayalım dediler tamam dedim bu sefer takıplı posta tercihini seçtim 2 hafta oldu aradım burda gümrükde gelin alın dediler ama çalışıyorum ve akşam 5de kapanıyormuş nasıl halledeceğim bilemiyorum ::( paketim 210 tl idi eee bide bida kargo ödedim oldu bana 280 tl.. şimdi gümrükde benden ne kadar isterler bir fikriniz varmı acaba ?????

    YanıtlaSil
  12. la-patya ben izin almıştım almak için :( benim 300 küsür lira gibi birşeydi 58 tl mi ne ödemiştim. bir de 2 tl makbuz parası ödeniyor.umarım yakında fıröalarına kavuşursun :(

    YanıtlaSil
  13. aman allahım yaa bırde o parayımı verceğim üstüne kabus gibi yemın ederım burnumdan geldi yaa burdan bır 187 mac bırde pudra fırçası alıp kullanaydım keşke başıma gelene bak :(

    YanıtlaSil
  14. o kadar iyi anlıyorum ki seni benim de burnumdan gelmişti keşke buradan alsaydım demiştim ama git al kullan birkaç kere kullanıp memnun kalınca unutuyorsun:)

    YanıtlaSil
  15. benim de fırçalarım hala gelmedi.siparişi temmuzun 20 sinde verdim neredeyse 3 ay olucak.99 dolar tutuyordu ve tamamen şuursuzluktan takipsiz kargoyu seçmiştim.acaba gitsem topkapı şubeye bulabilir miyim ki?lütfen yardımm:( la patya gibi düşünüyorum aynı alsaydım 3 tane mac fırça kırıp dizimi otursaydım keşke..

    YanıtlaSil