İletişim!!

darkchocolatebrownblog@gmail.com
darkchocolateblog@yahoo.com

24 Kasım 2011 Perşembe

Bir Rapunzel'in Kısa Saçla İmtihanı

Bu benim kendi hikayem. Tüm kısa saç meraklısı olup cesareti olmayan rapunzeller için:)


20-21 yaşıma kadar ben bir rapunzeldim. Saçım gerçek anlamda belime geliyordu. Hatta 3-4 parmak geçiyordu. (Eski resimlerimi çok aradım ama o zamanlar bir gün ben de blog yazarım demediğim için şöyle arkadan çekilmiş bir resim bulamadım:))

Günlerde bir gün deliren ben sabah gözümü bugün saçımı kestireceğim diye açtım ve gittim çaat diye o saçları çene hizamdan az aşağıya kadar kestirdim....

Pişman oldum mu: Kesinlikle Hayırrr

Nedenlerine gelince:

Uzun saçın bakımı çok zor. Yıkamak, kremlemek, kurutmak hepsi ayrı zaman alıyor. Hele bir de benim gibi gür ve kalın telli saçlarınız varsa süre daha da uzuyor. Daha önce de belirtmiştim ben saç konusunda çok tembelim.

Bele kadar uzun saç belli bir yaştan sonra çok az kişiye yakışıyor. Hoş ben kestirdiğimde üniversitedeydim çok yaşlı sayılmazdım:) Fakat hala uzatmayı düşünmüyorum saçlarımı

İş hayatında uzun saç dezavantaj. Çünkü saçlarınızı sürekli toplamak durumunda kalıyorsunuz. Bir de işverenlerin uzun saçlı kadınlar için açıyla başıyla çok uğraşır gibi bir algısı oluşuyormuş.

Uzun saç bakım istiyor bakmayınca kötü duruyor. Uçları inceliyor, kırıkları belli oluyor..

Uzun saç çok romantik bukle bukle hoş ama kısa saç da romantik olabilir. Bir de daha modern duruyor bence.

Kısa saçla her tür modeli deneme cesaretiniz oluyor. Hani derler ya kökü sende gene uzar diye. Aynen o gene uzadığını görüyorsunuz sonra gidip aaa bir de perçem mi atsam, bob modeli mi kessem diye rahat rahat model beğenebiliyorsunuz.

Şu an saçlarım çenemin biraz aşağısında. Toplayabiliyorum. yaklaşık 4-5 senedir uzatmayı düşünmedim. En uzun hali omuz hizamda oldu. Yazın göreceli olarak biraz daha uzun oluyor toplansın diye. Hep birilerinde görüp de beğendiğim her modeli kestirdim.

Naçizane tavsiyelerim.

Eğer aklınızın bir köşesinde saçlarınızı kestirmek varsa gerçekten çok iyi bir kuaför bulun derim. Kafanızda belirlediğiniz model hakkında hem size fikir versin hem de söylediğiyle ortaya çıkardığı tutsun.

Kademeli kısaltmayı deneyebilirsiniz. O zaman cesaret artıyor.

Her yüz şekline yakışacak bir kısa saç var bence. Kendi yüz tipinizi bilip araştırdıktan sonra birden fazla bile bulabilirsiniz.

Çok katlı riskli modeller yerine ilk etapta daha risksiz modeller tercih edebilirsiniz. Böylece bir boyda uzayan saçlarınız olur.

Son olarak uzun saç mı, kısa saç mı? Kısa :))






5 yorum:

  1. bende o rapunzellerden biriyim su an:))arkadaslarım böyle isim taktı=)kestirmeyi düsünmüyorum ama su an.geç uzuyor zaten.kısa saçın daha modern durdugu bi gerçek ama;)

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle doğru karar vermişsin , iş hayatında uzun saç çok zor olur dediğin gibi, kesilen saçları ne yaptın bu arada sen

    YanıtlaSil
  3. ben de en az 10 yıldır kısa saç grubunda olan kadınlardanım. kısacıktan omuza değen ölçülerde sürekli gezindim durdum. benim için kuyruk toplanabilen saç uzundur. şimdi de saçımı kuyruk, br tokayla topuz falan yapabiliyorum. çok ideal bir boy, açık bıraktığımda da katlı kesimiyle oldukça modelli gözrünüyor. hiç düşünmedim çok uzun saç sahibi olmayı :)

    YanıtlaSil
  4. itsbea rahatsani memnunsan uzat gitsin:D

    scissor hands benimkiler çöpe gitti:D upuzun ve boyasızdı saçlarım satsam para ederdi heralde:D

    isabel aynı senin gibiyim ben de kısacıkla omuza değen modeller arasında sürekli saçlarım. Elimden geldiğince toplayacak ölçüde bırakıyorum son zamanlarda, yaşasın kısa saç:)

    YanıtlaSil
  5. eğer tek hamlede kesildiyse ve çöpe gittiğini görmediysen satmak için ayırmışlardır haberin olsun

    YanıtlaSil