İletişim!!

darkchocolatebrownblog@gmail.com
darkchocolateblog@yahoo.com

8 Kasım 2011 Salı

Gözlük takmak, lens takmak ya da lazer yaptırmak..

Ne zamandır bu konu hakkında yazmak istiyordum. Evet bu bir güzellik blogu fakat sağlık olmadan güzellik olmuyor. Gözlük ve lens kullanırken makyaj yapmaya da ekstra dikkat etmek gerekiyor.

Bu başlıkta yazılanların hepsini yaptırdım:) Lise 2. sınıfa kadar sadık bir gözlük kullanıcısıydım. 5.5 yaşımda gözlük takmaya başlamıştım. Çocukluk çağında takmak zorunda bırakıldığım için zaten gözlüğe ifrittim. Orta sonda herkes lens takıyordu ama ailemi ikna edemiyordum. Sonunda Lise 2 de ikna oldular ve ben de lenslerime kavuştum!

İlk kez lensleri takmak 45 dk sürdü ama tabii benim için müthiş bir özgürlük bıkmışım gözlükten. Lenslerime de o kadar temiz bakıyordum ki maksimum 20-25 gün kullanıp atıyordum aylık lensleri. Eve gelince çıkarıp gözlüklerimi takıyordum. Lens kullandığım süre boyunca bir gece bile lensle uyumadım. Fakat yine de gözüm bu süreçte mikrop kaptı.

Derken geçen sene lazer yaptırmaya karar verdim. Aslında çok sevgili doktorum Mahmure Borlu bana lazerden çok önceleri bahsetmişti ama bir türlü karar verememiştim. Geçtiğimiz sene yaklaşık 20 yıllık gözlük maceramı sonlandırdım. Keşke daha önce yaptırsaymışım.


Operasyon öncesi:


Annem 2002 yılında lazer ameliyatı yaptırıp miyop ve astigmatını sıfırladı. En yakın arkadaşlarımdan biri ve eşi benden yaklaşık 2 ay önce lazer yaptırdı ve miyoplarını sıfıladılar. Bu üçünün bir ortak paydası da aynı doktora ameliyat olmaları. Efekan Coşkunseven.

Ben de aynı doktora gittim ki Efekan Bey bana ilk lenslerimi veren kişidir. Fakat Efekan Beyle muhattap olmuyorsunuz. Kendisi ben lenslerimi alırken Beşiktaş Sait Çiftçi Polikliniğinde mütevazi bir doktordu. Ne zamanki lazer operasyonla ünlendi tavırları ve hastalarla olan diyaloğu o mütevazilikten epeyce uzaklaşmış

Dünya Göz Hastanesine gittiğinizde sizi bir dizi işleme tabii tutuyorlar. Bu işlemler içinde bir doktor muayenesi de mevcut fakat bu sizi ameliyat yapacak kişi değil. En son elinizde bir dünya belge Efekan Bey'i görme şerefine nail oluyorsunuz o da 3 dk içinde size ameliyat olabileceğinizi ya da olamayacağınızı söylüyor. Eğer olabiliyorsanız hadi size bir ameliyat randevusu alalım şeklinde odaya yolluyor.

Fakat ben dişliyim ve aklımdaki soruların hepsini sordum.
1. Bu ameliyatı göz doktorları yaptırmıyormuş. Doğru mudur?
Hayır. Bu ameliyatı kendisi 21 tane göz doktoruna uygulamış. Bir kısmı aynı hastanede çalışanlar. Bu ameliyat herkese uygulanmıyor. Testler sonucu ortalama %60 civarı kişide uygulanabilir bulunuyormuş.
2. İlerde katarakt ameliyatı olmamaı engeller mi?
Engellemez.
3. İkinci kez lazer olabilir miyim?
Evet olabilirsin.

Bir de ben doğuştan hipermetropum. Yani normal insanlar 40ından sonra yakını göremezken ben çocukken görememeye başladım. Bu durumda senin numaranı sıfırlamamız %70-80 ihtimal dedi. Miyoplarda bu orab %95.
Tabi ben böyle bir ihtimalden bahsedilince biraz duraksadım. Aldım başımı çook sevgili doktorum Mahmure Borlu'nun yanına gittim. Ve kararlıyım da beni 3 dakika gören zar zor muhattap olduğum birine ameliyat olmayacağım!!

Mahmure Hanım benim çok yüksek ihtimalle göz numaramın sıfırlanacağını söyledi. Bana detaylı olarak herşeyi anlattı. Fakat yapılan bütün testler Dünya Göz Hastanesinde kaldığı için bir daha test yaptırmam gerekiyordu. Bunun için randevu aldım Acıbadem Maslak Hastanesi'nden ama işlerim dolayısıyla izin alamadım.

Kafamda da illaki lazer yaptırmak olduğundan ve elimde 3 tane ameliyat olmuş kimse olduğundan daha fazla ertelemek istemedeim. Ya Allah deyip randevuyu aldım ve gittim.

Operasyondan az önce:

Tırsıyorum. Çok net. Öncesinde herhangi bir video falan izlemedim ki iyice tırsmayayım. Çünkü ben aşı olurken bile kendimden geçebilecek kadar yufka bir yüreğe sahibim. Ameliyat öncesi birer xanax teklif ettiler. Çünkü çoğunluk tırsıyor. Fakat benim annem bir demir leydi, kendisi bu ameliyatı olmuşmuş ne gereği varmış efendim xanax ın ben nasıl çocuk doğuracakmışım diye beni ikna(!) etti. Sonra bizi bir odaya aldılar. Başımıza bone, üstümüze önlük geçirdiler. Pek tabi ki galoşlarımızda vardı. Ellerimizde de dosyalarımız. Kurbanlık koyunlar gibi dizi dizi ameliyat odalarının olduğu tarafa geçtik. Sırayla içeri alıyorlar. Ameliyat iki aşamalıymış onu öğreniyoruz.

Operasyon:
Bunu detaylı anlatmak istemiyorum çünkü kimse tırsmasın:) anlatılınca korkutabilir ama 4+4 toplam 8 dkda tüm işlem bitiyor. İki aşama: Önce kornea flapı oluşturuluyor sonra kusurlar düzeltiliyor. Detay istiyen olursa seve seve anlatarım.

Operasyon sonrası:
Operasyon sonrası bizi karanlık bir odaya aldılar. Burada doktor beyin gelmesini bekledik. Her çıkan bu odada diğer yoldaşlarına katılıyordu:) Bütün ameliyatlar bittikten sonra Efekan Bey geldi gözlerimize 1 dk baktı iyi dedi ve gitti.

Sonrasında bizi hasta bakıcıyla ameliyat işlerinden sorumlu kişi arası birisi ilaçlarımızı anlatmak için aldı. Ben zaten akşamın karanlığında gözümde güneş gözlüğü-ışığa karşı dayanılmaz bir hassasiyet oluşuyor- dolaşıyorum en azından doktor anlatsın değil mi? Hepi topu 6-7 kişiyiz. Ne kadar zaman alabilir. Ben gözümde güneş gözlüklerimle foktor nerede, noldu şimdi diye soruyorum, sonrasında bağırıyorum ama cevap verecek kimse yok! Neyse kavga gürültü ilaçlarımı aldım. Ertesi gün hastaneye gittim. Ameliyat sonrasında gözlerinize birer lens yerleştiriyorlar. Onu ertesi gün doktor çıkartıyor.

Doktoru görebilme şerefine eriştiğim o ulvi dakikalarda göz numaram sıfırlandı mı noldu diye sordum? Çok daha iyi olacak dedi. Çok daha iyi olacak derken? Ben bişi göremiyorum. Hiç bişi göremiyorum. Bir bulanıklık demeti içindeyim. sadece 5 cm mesafeyi seçebiliyorum.

Ameliyatı olan arkadaşım ve eşine sordum biz ertesi gün gayet net görüyorduk dediler. Anneme soruyorum o da öyle dedi. Ben tabii çıldırıyorum çünkü göremiyorum doktoru da göremiyorum doktor geçecek diyor ama ben bir toz bulutu içeisindeyim. Böyle debelenmeler eşliğinde haftasonunu geçirdim.

Pazartesi işe gittiğimde (ameliyatı çarşamba oldum, perş-cuma izinliydim) yine göremiyorum. Bilgisayrın dibine yaklaşıp iş yapmaya çalışıyorum. Tabi yine delirmek üzereyim.Doktoru arıyorum saat 6 da çıkıyormuş Ben işten çıkıp gidene kadar çıkmıştı. Ben de Dünya Göz Hastanesinin acil servisine gittim. Acil servisteki doktorla aramda aşağıdaki diyalog yaşandı:

Ben: Doktor bey lgeçtiğimiz çarşamba lzer yaptırdım ama hiçbir şey göremiyorum herşey bulanıklaşıyor.
Doktor: Bir bakalım

harf okutmalar falan filan

Doktor: Evet şu an görme oranınız %70 ama nedenini tam bilmiyorum!

Evet bunu diyen bir göz doktoru ben nasıl yani falan filan derken kendi doktorunuza danışın, lazer benim uzmanlık alanım değil dedi ve beni gönderdi. Ben o sinirle kendimi Akmerkeze attım oradan beni alacaklar çünkü yoksa alışveriş yapmam mümkün değil.

Akmerkezde dolaşırken-evet burası film gibi- canım doktorum Mahmure Borluya rastladım. Kadına ağlaya ağlaya durumu anlattım. Yarın sabah hastaneye gel bir bakalım dedi.

Ertesi sabah Mahmure Hanım bana ameliyatın başarılı geçtiğini, göz numaramın sıfırlandığını yavaş yavaş daha da düşeceğini söyledi. Ben hipermetrop olduğum için durumum daha farklıymış. Göz içinde hafif bir ödem olduğundan göremiyormuşum ama 1 hafta içinde sorun çözülecekmiş. Bana kendi ameliyatımın nasıl olduğunu da anlattı uzun uzun. Çünkü kendisi muhteşem bir doktor!!!

Efekan Bey ameliyatımı başarılı bir şekilde icraa etmiş olabilir ama kendisi bu ameliyat işini fabrikasyona dökmüş vaziyette. Kimseyle yeteri kadar ilgilenmiyor. Yakalamak ve soru sormak için cebelleşiyorsunuz resmen. İlaç verilirken bile bir doktorla en azından bir hemşireyle muhattap olmayı bekliyorsunuz ama ben ilaçlarımı ameliyat için para ödediğim yerde aldım.

1 sene geçti:


Evet gözlerimle ilgili bir şikayetim yok. 20 seneye yakın başka bir cihaza ihtiyaç duydum görmek için sonrasında hiçbirşey olmadan okumak, yazmak tv izlemek paha biçilemez.

gözümde birgün ışığa karşı duyarlılık oldu. ertesi gün geçti. anestezi etkisi geçince ciddi bir yanma ve sulanma oluyor. Bir de 2 hafta boyunca kullanılacak damlalar var. suni gözyaşı damlası 3 ay kullanılıyor.
Göz kuruluğu yaşayanlar var ben de ekstra birşey olmadı. Gözde şimşek çakması gibi sorunlarda yaşamadım. Gece görüşümde sorun yok. Kontrast farkı da yaşamadım.İyi ki yaptırmışım. Şimdiki aklım olsa Mahmure Borlu'ya gider sorunsuz rahat bir operasyon sonrası geçirirdim, asla Dünya Göz Hastanesine bulaşmazdım.

Bu arada ameliyat ücretim 800$ dı.Taksit vs de yapıyorlar. Muayeneler görece çok fazla tutmuyor. SGK anlaşması var ama tam ne kadar karşlıyor bilmiyorum.

Son olarak eklemeyi unuttuklarım:
Çekilen sıkıntılara rağmen gerçekten herşeye değdi. Bu ameliyatı yaptıran çok kişi var. İlerde sorun çıkabileceğine dair yorumlar var ama gerçeği ne kadar yansıtıyor bilmiyoruz. En önemli tavsiyem mutlaka birkaç doktora gidin ve olup olamayacağınızı sorun. Eğer kendi doktorunuzdan memnunsanız ve o da lazer yapıyorsa ünlü bir doktora ameliyat olacağım diye üzmeyin kendinizi.Çünkü o ünlü doktorlar sizinle ne ameliyat öncesi ne de sonrası ilgilenecek.

Tekrar söyleyeceğim doktorunuzu iyi seçtikten sonra gerçekten güzel bir rahatlık.

Sağlıkla kalın

Sevgiler,
darkchocolatebrown







15 yorum:

  1. geçmiş olsun çok. murphy kanunları diye bir şey var ya o doğru cidden ben inanılmaz kötü bir lens kullanıcısıyım aylık lenslerim yaklaşık 6 aydır falan gözümde hiç çıkartmıyorum havuza denize her yere lensimle girerim 1 kere bile batma kuruluk mikrop kapma olayı olmadı lensin kalitesiyle de alakalı olabilir tabi ama bu sebeple hiç bir zaman lazer düşünmedim çünkü zaten lazerli gibiyim :)) kimse yapmasın tabi :D

    YanıtlaSil
  2. :)evet ama naçizane tavsiyem bence bu kadar yorma gözlerini. Allah korusun ama birşey olacağı tutar..

    YanıtlaSil
  3. yazıyı çok beğendim ve bende bir gözlük kullanıcısıyım perşembe gününe göz doktorumla randevun var lens kullanıcam artık.Lise 1 öğrencisiyim ve artık gözlük hiç çekici gelmiyor (zaten hiçbir zaman gelmedi )

    YanıtlaSil
  4. kozmetik bir aşktır:D çok kıskandım ismi söylemeden geçemeyeceğim:)
    çok sevindim beğenmene. şimdiden güle güle kullan lenslerini belki bir gün sen de benim gibi lazer olanlar kervanına geçersin:)

    YanıtlaSil
  5. Benimde babam 1998 yılında yaptırdı ama bu sene 0,25 dinlendirici takmaya başladı tabi o yaptırdığı zaman bu teknoloji Türkiye'ye henüz daha yeni geliyordu.
    Bende 6 yaşından beri gözlük takan birisiyim ama göz numaram çok yüksek değil hani 3 numarayı geçse kesin yaptırırım alerjik olduğum için lenste kullanamıyorum gözlerim çok sulanıyor.
    Fakat numara sıfırlamak isteyenlere iyi bir hastane iyi bir doktorla olduktan korkulacak birşey yok diyorum ve eğer gözlüklerinden rahatsız oluyorlarsa lens kullanamıyorlarsa mutlaka yaptırsınlar.:)

    YanıtlaSil
  6. Beğenmene çok sevindim ismimi :)inşallah elime yüzüme bulaştırmadan yapabilirim bu lens olayını büyük gün yarın ha bide ben siyah gözlü siyah saçlı beyaz tenli biriyim len rengi olarak ne seçmeliyim :) şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Melalcim baban bu işin ilklerinden desene:) Belli bir yaşın üstünde zaten illaki dinlendirici takılıyor. Benim göz numaram baya yüksekti şimdi 0 lar:) Dediğine aynen katılıyorum iyi bir hastane ve doktor bulduktan sonra korkulacak birşey değil:)

    YanıtlaSil
  8. kozmetik bir aşktır:) bence eline yüzüne bulaştırmazsın temizliğine dikkat et yeter yoksa gerçekten kolay:) ilk başta zorlansan bile kısa sürede alışıyorsun emin ol. Ben hep şeffaf lens kullandım yine kullansam şeffef lens kullanırım ama yine de renkli lens takmak istiyorsan doğal görünen birşey olmalı kahve-yeşil arası bir renk hoş olabilir..

    YanıtlaSil
  9. sorularıma cevap verdiğin için çok teşekkürler :D

    YanıtlaSil
  10. çok yararlı bir yazı olmuş..:)
    ben de bir kaç yıl önce niyetlenip vazgeçtim bu ameliyattan.(3-3,5 astigmat hipermetrobum. doğuştan.)
    ileride görememe riskinden korktuğum için vazgeçmiştim.. lens ve gözlük kullanıyorum..
    belki bir gün ben de cesaret ederim bu ameliyata :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde gözlerim aynen seninki gibi 2-2,5 astigmat hipermetroptu 7 yaşından 14 yaşına kadar gözlük kullandım 27 yaşında gözlerimi lazer ile çizdirdim önce efekan bey ile görüştüm ve dedikleri gibi dogru düzgün ilgilenmedi beni ikna edemedi bikaç arkım özel kartal gözde ahmet gökdelene ameliyat olmuştu ona çizdirdim 1 sene oldu çok memnunum ...korkulucak bişey yok çok güzel bişey ...

      Sil
  11. kozmetikcim rica ederim:D

    isabel teşekkür ederim. sen de bendensin demek hipermetrop konusunda:) ben çok memnun kaldım yaptırmakla yatmadan önce hiçbir şeye ihtiyaç duymadan kitap okumak muhteşem bir duyguymuş:) Cesaretini toplaman dileğiyle:)

    YanıtlaSil
  12. kesinlikle çok güzel bir yazı olmuş :)ben de 8.25'lik gözlerimle rekortmen bir miyop olarak lens kullanıyorum ve şimdilik bir sorun yaşamadım. lazer konusunda hala tereddütlerim var, ama bu yazıdan sonra iyice bir gaza geldim lazer konusunda, bakalım artık :)

    YanıtlaSil
  13. pinkgingham seni o kadar iyi anlayabiliyorum ki:) aklında tereddütler varsa iyi bir doktora muayene ol tüm sorularını sor. gözünde gözlük ya da lens olmadan yatağına uzanıp kitap okumak o kadar keyifli ki:)

    YanıtlaSil
  14. Evet ben de darkchocolatebrown a katılıyorum. Kesinlikle doktora gitmelisin. Bak seni motive edecek bir şey söyleyeyim. Dünyagöz Hastenesi'nde Lazer ameliyatı %40 indirimli yapılıyormuş. Geçen gün kız arkadaşımın babası da orda ameliyat oldu. Ameliyat gayet başarılı sorunsuz geçmiş. Bence sen tereddütlerine bir son verip bir an önce hastaneye gitmelisin. Çünkü göz bu şakası olmaz.

    YanıtlaSil